حمل و نقل در کانادا

حمل و نقل در کانادا یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که شما پیش از سفر به این کشور باید اطلاعات خود را در مورد آن بیشتر کنید. شهرهای بزرگ کانادا شبکه های حمل و نقل متنوعی دارد که شما باید با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید به راحتی از مسیری به مسیر دیگر بروید. در واقع مسیرهای شهری کشور کانادا به قدری مسافت زیاد دارد که با پیاده روی هرگز نمی توانید آنها را طی کنید. سیستم حمل و نقل در کانادا متنوع می باشد و هر یک از آنها دارای شرایط و ویژگی های خاصی هستند.

انواع وسایل حمل و نقل در کانادا

شبکه حمل و نقل در کانادا که در حومه شهری و برون شهری وجود دارد بسیار عالی می باشد و به همین دلیل شما در کمترین زمان به مقصد مورد نظر خود می رسید. وسایلی که برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متنوع می باشد و برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد :

حمل و نقل هوایی

شما برای اینکه به کشور کانادا بروید باید بین انواع سیستم حمل و نقل در کانادا نوع هوایی  آن را انتخاب کنید. هواپیماهای این کشور بسیار عالی و پیشرفته می باشد هر یک از آنها در مدل های گوناگونی تولید شده است. البته یکی از مهمترین مسائلی که در مورد پرواز هوایی کشور ایران به آمریکا وجود دارد، این است که شما به صورت مستقیم نمی توانید به این کشور بروید. هر فردی که بخواهد از طریق ایران به کانادا سفر کند، باید ابتدا به ترکیه، قطر، دبی و … برود و سپس به کانادا برود. پرواز مستقیم ایران به کانادا بعد از تحریم ها به طور کلی از بین رفته است و دیگر پرواز مستقیم به کانادا وجود ندارد. همچنین باید بدانید در هر شهر کانادا یک الی دو فرودگاه وجود دارد که برای سفر به شهرهای کانادا هم می توانید از طریق هوایی اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: آتلاتنتیک کانادا

حمل و نقل ریلی

یکی دیگر از انواع سیستم حمل و نقل در کانادا نوع ریلی می باشد. شما باید بدانید که کشور کانادا یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین شبکه های راه آهن را دارا می باشد. قوانین حمل و نقل در این کشور بسیار خاص و پیچیده است و تمامی استانداردهای لازم در آن رعایت می شود. مترو یکی از سیستم های حمل و نقل در کانادا به شمار می رود که در هر شهری با دیگر شهرها تفاوت دارد. نرخ بلیط مترو در هر یک از شهرهای کانادا با یکدیگر متفاوت می باشد و شما باید برای خرید بلیط مترو با قیمت آن آشنایی داشته باشید.

بیشتر:  مدیرعامل ماشین سازی عبدالله زاده از تاثیر ماشین آلات صنعتی در تولید سریع محصولات می گوید.

حمل و نقل دریایی یا آبی

از دیگر انواع سیستم حمل و نقل در کانادا روش آبی و یا دریایی می باشد. بیشتر شهرهای کانادا که ایرانی ها در آن شهرها اقامت دارند دارای بندر می باشند. به همین دلیل شما از طریق دریا هم می توانید به این کشور سفر کنید. البته دقت داشته باشید که مدت زمان رسیدن شما به کشور کانادا از طریق دریا بسیار زمان می برد و به همین دلیل بهتر است از این روش اقدام نکنید. برای سفر به شهرهای کانادا از آنجایی که مسیر کمتری را باید بروید می توانید از راه دریایی سفر کنید.

بیشتر بخوانید: اپلای مهندسی حمل و نقل

 حمل و نقل عمومی

سرویس حمل و نقل در کانادا که به صورت عمومی در خدمت شهروندان قرار گرفته است به دو صورت می باشد. یکی از آنها اتوبوس و دیگری مترو می باشد. در هر شهر و استان تعداد و نحوه استفاده از آنها بسیار متنوع می باشد و شما باید در این مورد آشنایی بیشتری به دست آورید. حمل و نقل عمومی در کانادا اگر شما بخواهد از آنها استفاده کنید به صورت کلی به چند بخش تقسیم می شود که هر یک از آنها ویژگی های متفاوتی دارد. برخی از مهمترین آنها عبارت می باشد از :

1. رانندگی در کانادا

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که ماشین شخصی خودشان در کشور کانادا تردد نمایند. این سیستم یکی از انواع حمل و نقل در کانادا به شمار می رود که شخصی می باشد و شما به وسیله خودروی خود می توانید به هر مکانی که مایل هستید بروید. شما برای اینکه خودتان در این کشور خودرو داشته باشید، باید اطلاعات خودروی سواری را در اداره راهنمایی و رانندگی ثبت کنید و شرایط خاصی هم باید داشته باشید. اینکه مقیم کشور کانادا باشید، گواهی بیمه خودرو را ارائه دهید، سند فروش خودرو را تحویل دهید و ارائه معاینه فنی از جمله مهمترین شرایطی می باشد که باید رعایت کنید. اگر شما گواهینامه معتبر رانندگی خارجی داشته باشید می توانید به مدت 120 روز از سیستم حمل و نقل در کانادا  استفاده کنید.

بیشتر:  معرفی لیتیوم، سبک ترین فلز دنیا

2. تاکسی ها در کانادا

استفاده از تاکسی در سیستم حمل و نقل در کانادا یکی از بهترین روش های جابجایی درون شهری به شمار می رود. این سیستم تا حدودی ارزان می باشد و شرایط مطلوب تری نیز دارد، به همین دلیل هر فردی می تواند از آن استفاده کند. مقدار کرایه ای که شما باید به تاکسی پرداخت کنید به مسافت و تعداد مسافرین بستگی دارد. تاکسیمتر یکی از مهمترین وسیله هایی می باشد که در بیشتر تاکسی های کانادا از آن استفاده می شود. بین انواع سیستم حمل و نقل در کانادا تاکسی ها در همه جای شهر هستند و می توانند شما را به مقصد نهایی تان برسانند. شما در مورد کرایه می توانید با راننده صحبت کنید و سپس سوار آنها شوید.

3. اتوبوس ها در کانادا

یکی دیگر از انواع سیستم حمل و نقل در کانادا که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد اتوبوس ها می باشد. اتوبوس های کشور کانادا مانند قطار هستند و روی ریل حرکت می کنند، ولی تنها تفاوت آنها این است که با برق کار می کنند. از جمله نکاتی که برای استفاده از اتوبوس های کانادا باید به آن دقت داشته باشید این است که،  آنها زمان مشخصی حرکت می کنند و شما باید از این زمان به درستی اطلاع داشته باشید. اگر به زمان بندی حرکت اتوبوس ها بین انواع سیستم حمل و نقل در کانادا دقت داشته باشید با هزینه کمتری می توانید به مقصد مورد نظر خود برسید.

4. ترانسفرها در کانادا

یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل در کانادا سیستم های ترانسفر می باشد. برای استفاده کردن از ترانسفرها باید بلیط تهیه کنید و بلیط های خریداری شده را می توانید تا مدتی استفاده کنید. بلیط های خریداری شده مخصوص می باشد و شما به صورت اینترنتی و یا پایگاه های مخصوص می توانید آنها را تهیه نموده و استفاده کنید.

5. قطارها در کانادا

سیستم حمل و نقل در کانادا بسیار پیشرفته می باشد و یکی از آنها هم قطار است. استفاده کردن از قطار بیشتر برای جابجایی از شهری به شهر دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما با قطار سفر کردن می توانید سریعتر به مقصد مورد نظر خود برسید. سفر با قطار بدون شک نسبت به سفر با هواپیما زمان بیشتری می برد، ولی با این وجود شما می توانید با هزینه کمتری به شهر دیگری بروید. بلیط های خریداری شده برای سفر با قطار هزینه بسیار کمتری دارد ولی بستگی به مقصد شما دارد. اگر شما بخواهید مسافت زیادی را برای سفر خود انتخاب کنید باید برای خرید بلیط هزینه بیشتری را خریداری کنید.

بیشتر:  بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در ونکوور

6. سیستم حمل و نقل عمومی اوبر

یکی از دیگر وسایل حمل و نقل در کانادا اوبر می باشد که هزینه آن کمتر از تاکسی می باشد. بسیاری از افرادی که تمایل دارند از خدمات تاکسی استفاده کنند، می توانند در بین انواع حمل و نقل در کانادا اوبر را انتخاب کنند. شما برای استفاده از این سیستم می توانید نرم افزار اوبر را نصب کنید و مشخصات خود را در آن نرم افزار وارد کنید. شما می توانید با وارد کردن مشخصات خود کارت اعتباری تان را خریداری نموده و بعد از اینکه تمام شد آن را تمدید نمایید. بسیاری از کسانی که می خواهند از این سرویس استفاده کنند باید در مورد نرم افزار اوبر اطلاعات بیشتری جمع آوری نمایند.

7. خطوط دوچرخه سواری در کانادا

یکی از دیگر روش های حمل و نقل در کانادا که بسیار ارزان و سالم می باشد دوچرخه سواری است. شما می توانید دوچرخه مورد نیاز خود را از فروشگاه ها خریداری نموده و از آنها استفاده کنید. اگر شما می خواهید در بین انواع سیستم حمل و نقل در کانادا دوچرخه سواری را انتخاب کنید باید در مورد قوانین آن هم اطلاعات لازم را داشته باشید. شما برای استفاده از دوچرخه تنها باید در خطوط پیاده روی ها حرکت خود را ادامه دهید. اگر شما بخواهید از دوچرخه برای تردد شهری استفاده کنید، بهتر است نسبت به قوانین آن آشنایی لازم را داشته باشید. قوانین و خطوط مشخص شده دوچرخه سواری در کتاب آیین نامه راهنمایی رانندگی و در فصل 6 آورده شده است و آنها را می توانید مطالعه کنید. در برخی از شهرهای بزرگ کانادا دوچرخه را اجاره می دهند و شما می توانید با پرداخت مبلغ مشخص شده ای دوچرخه را برای مدت زمان معلوم کرایه کنید و به مقصد مورد نظر خود بروید.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …