تبلیغات دیجیتال گران تر است یا سئو سایت؟!

اگر سایتی دارید که برای دیده‌شدن بیشتر آن در تلاش هستید، می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید که کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید. دوراه از راه‌های بسیار زیاد این مسیر تبلیغات دیجیتال و سئو سایت هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها برای افزایش ترافیک سایت تلاش کنید.

اما هر یک چگونه انجام می‌شود؟ هزینه دارند یا رایگان هستند؟! اگر هزینه دارند، تبلیغات دیجیتال گران‌تر است یا سئو سایت؟! چگونه باید بین آن‌ها برای اقدام انتخاب کنیم؟ تمامی این مسائل، مواردی هستند که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

تبلیغات دیجیتال به چه صورت ظاهر می‌شود؟

باید بدانید که تبلیغات مجموعه اقداماتی است که انجام می‌شود تا آن سایت، محصول، خدمات قابل‌ارائه و … بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. این به آن معنا است که تبلیغات برای سایت برای این است که کاربران بیشتری وارد سایت شوند و از خدمات آن سایت بهره‌مند شوند. تبلیغات دیجیتالی انواع مختلفی دارد که هر یک هزینه‌های متفاوتی از دیگری دارد. اما انواع تبلیغات دیجیتالی به چه صورت هستند؟

۱.تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات دیجیتال مارکتینگ است که در این روش یک بنر تبلیغاتی در سایت نمایش داده می‌شود. باید آن‌قدر این بنر تأثیرگذار باشد که علاوه بر مخاطبان شما، حتی فردی که مخاطب آگهی شما نیست، را به مخاطب هدف تبدیل کند. بنرهای تبلیغاتی می‌توانند ثابت، متحرک و یا تعاملی باشند. اطلاعات بیشتر در مورد بنرهای ثابت و متحرک توضیح واضحات است اما اگر از بنرهای تعاملی بگوییم، آنها نسبت به کلیک کاربر واکنش نشان می‌دهند و امکان تعامل با کاربر را فراهم می‌کنند.

۲.تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی با Pay Per Click که گاهی به‌اختصار PPC نامیده می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ایجاد ترافیک پولی است. مزیت این روش در آن است که شما فقط زمانی به تبلیغ‌کننده پول می‌پردازید که کسی بر تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایتتان شود. اگر کسی تبلیغ را ببیند و واکنشی نشان ندهد هیچ مبلغی پرداخته نمی‌شود.

بیشتر:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

۳.تبلیغات نمایشی (PPI)

در تبلیغات نمایشی (Pay Per Impression) شما به‌ازای تعداد نمایش تبلیغ پول می‌پردازید. در این روش تبلیغ‌کننده هیچ تضمینی نمی‌دهد که چه میزان از بینندگان تبلیغ بر آن کلیک خواهند کرد؛ ولی تضمین می‌کند تبلیغ شما مثلاً ۱۰۰۰ بار نمایش داده شود.

۴. تبلیغات مدت‌دار

سومین نوع تبلیغات پولی، تبلیغات مدت‌دار است. سایت تبلیغ‌کننده فقط تضمین می‌کند که تبلیغ شما را برای مدت مشخصی در سایت به نمایش بگذارد. مثلاً بنر تبلیغاتی شما را به مدت ۴۰ روز نمایش می‌دهد. اینکه این تبلیغ چند بار دیده می‌شود و چه تعدادی از بازدیدکنندگان روی آن کلیک می‌کنند هیچ تضمینی ندارد. معمولاً سایت‌هایی که بیننده کمتری دارند تبلیغات خود را با این مدل می‌فروشند.

۵. تبلیغات درون اپلیکیشنی

یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات دیجیتالی، استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشنی است. چرا که امروزه افراد فعالیت‌های روزمره خود را با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف انجام می‌دهند. این نوع تبلیغات هم می‌توانند به‌صورت بنر و هم به‌صورت متن ظاهر شوند. درباره کارکرد این فرم از تبلیغات و اثرگذاری آنها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ممکن است در لحظه مخاطب را به مشتری شما تبدیل نکند چون که ممکن است آن موضوع تبلیغاتی دغدغه امروز مخاطب شما نباشد اما پس از گذشت زمان اگر به کالا یا خدمتی که شما تبلیغ آن را انجام داده بودید نیاز پیدا کند حتماً نام برند یا بیزینس شما و آن تبلیغی که به طور گذرا دیده است به خاطرش می‌آید.

۶. گوگل ادز

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتالی برای سایت، گوگل ادوردز یا گوگل ادز است که سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است. در آن تبلیغ‌کنندگان از طریق سایت‌ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به مشتریان و کاربران نشان می‌دهند. معروف‌ترین شکل Google Ads، تبلیغات در گوگل است.

در این روش تبلیغ‌کننده، کلیدواژه یا عبارت مورد نظرش را در گوگل ادز وارد می‌کند تا اگر کاربر آن کلیدواژه یا عبارت را جستجو کرد، آن تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل به کاربر نمایش داده شود. درصورتی‌که تبلیغات گوگل ادز به‌درستی تنظیم، راه‌اندازی و مدیریت شوند در بیشتر کسب‌وکارها می‌تواند مفید و کارساز باشد. انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قراردادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می‌توانند تأثیر مستقیمی بر تأثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند. متأسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات کم استفاده نادرستی از ادوردز می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که این تبلیغات به‌صرفه نیست. استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور تبلیغاتی ادوردز می‌تواند نظر این افراد را به‌کلی تغییر دهد .

بیشتر:  کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

اما هزینه‌های تبلیغات دیجیتالی به‌صورت گوگل ادز چگونه خواهد بود؟

ایجاد اکانت گوگل ادز رایگان و برای نمایش تبلیغات در گوگل هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و پرداخت هزینه به‌ازای کلیک بر روی تبلیغ است که وابسته به حوزه کاری شما متفاوت خواهد بود. در واقع این پیشنهادهای رقبای شماست که هزینه کلیک برای یک کلمه کلیدی را مشخص می‌کند. هرچقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در این مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید. بسیاری از شرکت‌هایی که انجام خدمات گوگل ادز را بر عهده می‌گیرند، تعرفه تعریفی‌شان برای هزینه‌های گوگل ادز بر حسب دلار از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود و تا ۳۰۰۰ دلار وابسته به اقدامات و کمپین‌های مختلف ادامه دارد. درست است که گوگل ادز یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی برای سایت است، اما هزینه‌های بسیار بالایی دارد.

۷. تبلیغات همسان

علاوه بر تبلیغات دیجیتالی از نوع گوگل ادز، یکی دیگر از بهترین روش‌های تبلیغات دیجیتالی، تبلیغات همسان است. تبلیغات همسان یا بومی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که از طریق همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری سایت و نمایش تبلیغ در مرتبط‌ترین سایت‌ها، اثربخشی تبلیغ را بسیار افزایش می‌دهد. هزینه تبلیغات همسان نیز همانند گوگل ادز وابسته به کلیک است و نمایش آن در نتایج جستجوی گوگل رایگان است. اما برای کمپین‌های متفاوتی که شرکت‌های مختلف تشکیل می‌دهند، هزینه‌ها متفاوت و بسیار بالا است. تبلیغات همسان نیز همانند گوگل ادز نتیجه دهی خوبی دارد اما هزینه بالایی هم دارد.

بیشتر:  چگونه یک روتین مراقبت از صورت مناسب داشته باشیم؟

جذب مشتری با سئو سایت!

سئو سایت یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌ها برای ایجاد و افزایش ترافیک سایت است. ترافیکی که از طریق سئو و بهینه‌سازی برای سایت ایجاد می‌شود از اطمینان بالایی برخوردار است، یعنی می‌توان گفت که اطمینان از ترافیک بالا به‌واسطه سئو سایت بسیار زیاد است. همچنین باید بدانید که فرایند انجام بهینه‌سازی و سئو سایت رایگان است و شامل هزینه نمی‌شود.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که این روش، یک روشی است که در طولانی‌مدت نتیجه می‌دهد اما نتیجه دهی آن بسیار مطمئن و رایگان است. همچنین بهینه‌سازی و سئو سایت برای جذب کاربران و افزایش ترافیک، روشی است که خود شخص صاحب سایت اگر مهارت آن را داشته باشد، می‌تواند انجام دهد. حتی اگر در این مسیر هزینه‌ای برای انجام فرایند سئو پرداخت شود، باید بدانید که همانند کاشت بذر و سرمایه‌گذاری است. چرا که پس از مدتی که به نتیجه دهی برسد، سرمایه‌ای چندین برابر سرمایه اولیه که کاشته شده است به صاحب سایت بازگردانده می‌شود؛ بنابراین ایجاد ترافیک بالا به‌واسطه سئو سایت، در مرحله اول علاوه بر رایگان بودن، نرخ بازگشت سرمایه بالایی هم دارد. با جذب مشتری از طریق سئو سایت ما نه‌تنها می‌توانیم یک محصول را به فروش بالا برسانیم، بلکه می‌توانیم برای تمامی محصولات و خدماتمان، مشتری جذب کنیم و در تمامی عرصه‌های کسب‌وکارمان موفق باشیم.

تبلیغات دیجیتال یا سئو سایت؟! مسئله این است.

باتوجه‌به مواردی که توضیح داده شد، تبلیغات دیجیتالی هزینه‌های زیادی را در پی دارد اما سئو سایت علاوه بر اطمینان از نتیجه، رایگان و مطمئن است. حالا به نظر شما تبلیغات دیجیتال گران‌تر است یا سئو سایت؟!

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …