با این قیمت هم میشه کابینت آشپزخانه خرید!

کابینت ها ستون فقرات آشپزخانه را تشکیل می دهند و عامل مهمی در بازسازی آشپزخانه شما هستند. چه به دنبال تعویض کابینت‌های آشپزخانه خود یا نصب کابینت برای آشپزخانه کاملاً جدید باشید، یکی از نگرانی‌های اصلی شما احتمالاً بودجه است. این نکته را باید در نظر بگیرید هزینه کابینت نباید اکثر بودجه موردنظر برای تغییر دکوراسیون خانه یا آشپزخانه شما را به خود اختصاص دهد. با کاهش هزینه کابینت خود، می‌توانید هزینه بیشتری را برای قسمت‌های دیگر خانه و آشپزخانه صرف کنید.

یک قانون کلی می‌گویید: 40 درصد از بودجه کلی خود را به کابینت آشپزخانه اختصاص دهید!

بهترین قیمت کابینت آشپزخانه آماده به تحویل با ارسال رایگان را میتوانید در وب سایت فروشگاهی ارینب به آدرس https://orinab.com مشاهده نمایید.

از طرفی تبدیل شدن ویروس کرونا به یک ویروس همه‌گیر جهانی، تبعات اقتصادی بسیاری داشت که تقریباً همه کشورهای دنیا از جمله ایران را تحت تاثیر قرار داد. هم اکنون اقتصاد ایران در شرایط ناخوشایندی قرار گرفته است و از آنجایی که هزینه سفارش کابینت مبلغ قابل توجهی دارد در نتیجه خیلی از خانواده‌ها ممکن است توانایی خرید کابینت را نداشته باشند و از طرفی کابینت‌های آشپزخانه چون بطور مداوم در معرض آب، بخار و سایر عناصر آسیب رسان هستند به مررو زمان و بعد از سال‌ها  بر اثر استفاده نادرست ممکن است متورم و فرسوده شوند و تعویض آن‌ها ضروری باشد یا در هنگام خرید خانه کابینت‌ها بخش زیادی از هزینه‌ها را دربر می‌گیرند.

اولین نکته در مورد قیمت کابینت آشپزخانه، نوع ساخت کابینت است. دو نوع اصلی وجود دارد: کابینت استوک نو (پیش ساخته یا اماده)، کابینت سفارشی.

بیشتر:  بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی

کابینت‌های استوک نو کاملاً پیش‌ساخته هستند و همانطور که هست توسط فروشگاه‌های لوازم خانگی یا طراحی فروخته می‌شوند. معمولاً می توان آن‌ها را در همان روز یا در عرض چند روز به خانه برد. البته بعضی فروشگاه‌‌ها و شرکت‌ها، امکان سفارشی سازی کمی بیشتر توسط خریدار را فراهم می کنند و معمولاً بسته به تعداد سفارشی سازی‌های درخواستی، به زمان طولانی تری برای ساخت نیاز دارند اما کابینت‌های سفارشی با دست ساخته می‌شوند تا با مشخصات دقیق خریدار مطابقت داشته باشند و زمان بندی آن‌ها به محدوده کار و برنامه کابینت ساز بستگی دارد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت کابینت‌های آشپزخانه، متریال مورد استفاده است. کابینت ها معمولاً از چوب یا مواد مبتنی بر چوب از جمله: چوب سخت، تخته سه لا، تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF)، تخته خرده چوب و روکش چوب ساخته می‌شوند و از انواع کابینت‌ها می‌توان به کابینت‌های تمام فلز، بدنه فلزی درب ام دی اف ، تمام چوب یا ام دی اف ، هایگلاس و ممبران اشاره کرد. با توجه به مواد و نوع کابینت ساخته شده، هزینه کابینت شما افزایش می‌یابد. اگر بودجه کمی دارید، جایگزین های چوب همیشه در مقایسه با چوب سخت طبیعی گزینه مقرون به صرفه تری خواهند بود.

همانطور که در بالا اشاره شد یک گزینه برای کمک به کاهش هزینه کابینت آشپزخانه شما کابینت‌های از پیش ساخته یا آماده هستند. شاید باورش سخت باشد اما هزینه این کابینت‌ها به قدری پایین و مناسب است که تمام اقشار جامعه با راحتی می‌توانند کابینت تهیه کنند و هیچکس معضلی در این مورد نخواهد داشت.

بیشتر:  کنسول بازی استوک

شاید بعضی افراد بگویند به دلیل هزینه پایین، این کابینت‌ها کیفیت مطلوبی ندارند و چون مطابق با آشپزخانه ما طراحی نشده اند همانند کابنیت‌های سفارشی زیبا به نظر نمی‌رسند. اما  باید گفت چون این کابینت‌ها بصورت سری و در تیراژ بالایی تولید می‌شوند قیمت مناسبی دارند، گرچه انتخاب یک مجموعه یا برند مناسب هم بی تاثیر نیست. همینطور در بعضی مجموعه‌ها این کابینت‌ها بصورت یک متر یک متر از هم جدا می‌شوند و نصاب برای شما این کابینت‌ها را مطابق با آشپزخانه تان نصب کرده و قسمت‌هایی که کم می‌آید سفارش داده و آن قسمت‌ها ساخته می‌شود و همینطور اگر قسمتی را احتیاج نداشتید از سرویس شما کم می‌کنند. پس انتخاب یک مجموعه و برند مناسب به شما کمک می‌کند دیگر این دغدغه را نداشته باشید.

مجموعه و فروشگاه اینترنتی ارینب یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه است که هر 4 نوع کابینت فلزی درب چوبی، تمام چوبی، هایگلاس و ممبران را در رنگبندی و طرح‌های متنوع تولید می‌کند و در اکثر شهر‌ها هم شعبه دارد در نتیجه شما می‌توانید هم بصورت حضوری از نزدیکترین شعبه به خود خرید را انجام دهید و هم از فروشگاه اینترنتی کابیبنت مورد نظر را سفارش و درب خانه تحویل بگیرید.

همینطور یکی دیگر از موارد کاهش هزینه کابینت‌ها استفاده از جایگزین‌های چوب طبیعی است. یکی از جایگزین‌های چوب طبیعی، ام دی اف(MDF) می‌باشد. MDF یک محصول چوبی مصنوعی و مهندسی شده است که با فشرده سازی الیاف چوب نرم یا چوب سخت با موم و رزین تحت فشار و درجه حرارت بالا تولید می‌شود و با توجه به ویژگی‌های متفاوتش در صنایع مختلف کاربرد دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مبلمان، کابینت وقفسه، عایق و سقف‌های شیب‌دار، کفپوش، پروژه‌های تزئینی، جعبه‌های بلندگو، درب‌ها و…اشاره کرد.

بیشتر:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

رایج‌ترین کاربرد mdf در صنعت کابینت سازی است. بیشتر کابینت‌های آشپزخانه از چوب طبیعی و عناصر MDF تشکیل شده است. تخته MDF معمولاً به دلایلی مانند سهولت در پاک کردن آلودگی‌های روی سطح کابینت، رنگ آمیزی راحت‌تر و سایر مزایای آن در درب‌ها و روکش داخلی کابینت‌ها یافت می‌شود.

چوب‌های دیگری که قیمت بسیار مناسبی دارند نئوپان و پانیذ می‌باشند. پانیذ نسبت به نئوپان تراکم خیلی بالاتری دارد و می‌توان گفت از لحاظ کیفیتی بسیار نزدیک به ام دی اف(MDF) است و الیاف چوب پانیذ در ترکیب نسبت به نئوپان بیشتر و بسیار نزدیک به چوب ام دی اف است در نتیجه مقاومت چوب پانیذ در برابر رطوبت کمتر از چوب ام دی اف و بسیار بیشتر ازنئوپان است.

قیمت چوب پانیذ پایین و نزدیک به نئوپان است و انتخابی مقرون بصرفه برای افراد می‌باشد در نتیجه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کابینت فلزی آشپزخانه است زیرا با صرف هزینه خیلی کمتر کیفیتی بسیار نزدیک به ام دی اف حاصل می‌شود.

برای خرید کابینت با درب چوبی از جنس پانیذ میتوانید کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …