افزودنی‌های گریس نسوز باید بدانید

گریس‌های نسوز معمولاً در ترکیبات و افزودنی‌هایی که دارند، با نوع معمولی خود متفاوت هستند. نوع افزودنی‌ها، مقدار آن‌ها، مراحل و روش ترکیب آن‌ها در تولید محصول نهایی تأثیر دارد و باعث می‌شود گریسی که به دست می‌آید، مقاومت بیشتری در مقابل آتش و حرارت بالا داشته باشد. در این مقاله، گریس نسوز را معرفی می‌کنیم و ترکیبات آن را نیز بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

معرفی گریس نسوز

معیارهای زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب گریس برای کار در درجه حرارت بالا در نظر بگیرید.

این معیارها باید شامل در نظر گرفتن نوع روغن پایه، شاخص ویسکوزیته روغن، نوع ضخیم‌کننده، پایداری ترکیب تشکیل‌شده توسط روغن و ضخیم‌کننده، افزودنی و خواص آن‌ها، دمای محیط، دمای عملیات، آلودگی‌های موجود در جو، وزن بارگذاری و سرعت عملیات باشد.

گریس‌های پایدار در برابر درجه حرارت بالا، بیشترین کارایی را در عملیاتی دارند که احتمال ایجاد درجه حرارت بسیار بالا و شعله‌های باز وجود دارند. در سیستم‌های عملیاتی، مایعاتی که نقاط فلش کمی دارند، احتمال خطرات بیشتری را برای آتش‌سوزی خواهند داشت و در این موارد بهتر است که گریس معمولی را با گریس مقاوم در برابر آتش که نقاط تابش بالاتری دارد، جایگزین کرد.

بیشتر:  فال تاروت چیست

 

مطالب مربوط به گریس پارس شاسی، پارس ماهان، بهران یاقوت سه گریس برتر 1401 را در زیر ببینید.

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%86-23/291777-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

 

ترکیبات و افزودنی‌های گریس نسوز

ترکیبات گریس نسوز که قادر به خاموش کردن خود و/یا مقاومت در برابر اشتعال هستند، در صورت تماس با سطوحی که دمای آن‌ها بسیار بالا است، بسیار پایدار عمل می‌کنند. این ترکیبات شامل روغن پایه (که می‌تواند معدنی، گیاهی، – مصنوعی یا ترکیبی باشد)، (2) حداقل یک غلیظ‌کننده گریس، از دسته سولفونات‌های کلسیم و یا صابون‌های مبتنی بر لیتیوم، و (3) آب به عنوان جز اصلی و ضروری ترکیبات است. ترکیبات این گریس خواص مقاومت در برابر آتش را نشان می‌دهد و برای کاربردهایی که دما و بار عملیات بسیار بالا است، بارگذاری ضربه‌ای قابل توجه و یا حضور مقادیر قابل‌توجهی آب، بسیار مناسب هستند. گریس‌های روان‌کننده مقاوم در برابر آتش بی‌خطر هستند و از گریس‌های معمولی سمی‌تر نیستند. در سایت زیر می‌توانید مطالب بیشتری در مورد گریس نسوز را مطالعه کنید.

بیشتر:  جمجمه‌ای که یک شبه ارزشمند شد+عکس

https://www.twinoils.com/news/what-are-fire-resistant-lubricants/

 

افزودنی‌های موجود در ترکیبات گریس نسوز

روش‌های علمی در طراحی یکی ترکیب گریس نسوز، نشان می‌دهد که مراحل تولید آن شامل تهیه روغن پایه و حداقل یک نوع غلظت‌دهنده گریس و ترکیب آن‌ها در یک فرآیند است که به ترتیب مراحل زیر را طی می‌کند:

  • مخلوط کردن اجزا و آسیاب آن‌ها،
  • افزودن آب با سرعت کم و دوباره مخلوط کردن، آسیاب کردن (در صورت نیاز)،
  • تدریجی اضافه کردن مقدار دیگری از آب و ترکیب آن با اجزای دیگر،
  • (به صورت اختیاری) افزودن حداقل یک مدل افزودنی که از روان‌کننده‌های جامد و یا عوامل اتصال‌دهنده آب انتخاب شده است؛ سپس باید با افزودنی‌های روان‌کننده دیگر مخلوط شود و در صورت نیاز، این اجزای اضافی با اجزای موجود باید آسیاب شوند.
  • و در انتها نیز تمام محتویات ترکیب حاصل را باید با هم همگن کرد.
بیشتر:  قیمت مناسب ترین نوع کپسول های قهوه نسپرسو کدام است؟

این نوع ترکیب مواد در گریس نسوز برای کاربردهایی با دما و بار زیاد، بارگذاری ضربه‌ای سنگین و با حضور مقادیر زیادی آب، عملکرد مناسبی دارند. گریس‌های مقاوم در برابر حرارت بالا و نسوز بی‌خطر هستند و به نسبت گریس‌های معمولی سم کمتری دارند.

به عنوان کلام آخر باید گفت که افزودنی‌های موجود در ترکیب یک نوع گریس نسوز و مقاوم در برابر اشتعال، در عملیات سیستم که دارای احتمال آتش‌سوزی هستند، قابلیت خود خاموش کردن دارند و یا این که می‌توانند به طور بهینه‌ای در برابر آتش پایداری کنند. اگر در جریان عملیاتی که درجه حرارت آن‌ها بسیار بالا می‌رود قرار گیرند، مقاوم و بدون تغییر باقی خواهند ماند. مواد تشکیل‌دهنده این گریس‌ها عبارت است از: (1) روغن پایه (2) یک غلیظ‌کننده گریس (حداقل یک نوع) و (3) مقداری آب. افزودنی‌های موجود در ترکیبات گریس نسوز سبب می‌شود که در مقابل حرارت زیاد و خطر آتش‌سوزی مقاوم باشند و پایداری بمانند.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …