بیوگرافی لعیا زنگنه

لعیا زنگنه در 23 مرداد 1344 در تهران به دنیا آمد. لعیا زنگنه هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون است. لعیا زنگنه دختر مهندس یاشار زنگنه معاون سابق مهندسی استان اصفهان و مهدیه موسوی (از لر بختیاری در استان اقلیدس فارس) است. لعیا زنگنه دارای مدرک لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر تهران است و در کلاس های طراحی نیز شرکت کرده است. استعداد لیا زنگنه توسط امین تارخ در سال ۱۳۷۱ کشف شد و با راهنمایی و مشاوره هنری محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد عرصه تلویزیون شد و او سینماست. لعیا زنگنه بازی در نمایش های حرفه ای را از سال 1370 و در سال 1378 با راز مینا ساخته عباس رافعی آغاز کرد. لعیا زنگنه با بازی در سریال در پناه تو در سال 1974 به شهرت رسید.

بیشتر:  بیوگرافی اصغر فرهادی

لعیا زنگنه بسیار محافظه کار است و مصاحبه های زیادی انجام نمی دهد، بنابراین اطلاعات دقیقی در مورد او وجود ندارد. اما او متاهل است و یک دختر دارد که نمی خواهد عکسش منتشر شود. او در سال 2010 نقاشی های خود را برای اولین بار در تورنتو کانادا به نمایش گذاشت. سپس در تهران نمایشگاهی برگزار کرد.برخلاف شایعاتی که در مورد بیماری لعیا زنگنه وجود دارد، او سالم است و بیمار نیست.

این هنرمند درباره اینکه چرا به دلیل شهرت بازیگر نشد، گفت: ستاره شدن یعنی چه؟ چگونه ستاره شویم؟ اگر کار زیادی ندارید، با اطمینان می توانم بگویم که هنوز در این زمینه هستید. امواجی که بدون زحمت زیاد زیر پایم آمد اما روی جلد مجله این کار را نکردم، نمی خواستم مدل شوم یا خودنمایی کنم، این انتخاب من نبود، این کار را نکردم. آی تی.

بیشتر:  بیوگرافی پولاد کیمیایی

لیا زنگنه در سخنانی توضیح داد که من چیزی دارم که سال‌ها می‌خواهم آن را به گوش مسئولان برسانم، این برای من افتخار است که از تلویزیون شروع کردم و تلویزیون همان جایی است که شروع کردم. تلویزیون به من عزت، حیثیت، احترام، شهرت و مهمتر از همه شهرت داده است و همیشه مدیون تلویزیون هستم و طوری زندگی می کنم که احترام را به تلویزیون برمی گرداند.

بیشتر:  زندگینامه کیم کارداشیان

وی افزود: اتفاق عجیبی برای من افتاد و در برنامه در قلب من شرکت کردم، سال 76 را به خوبی به یاد دارم، یکی از پیشکسوتان آنجا به من گفت که «درپناه تو» اولین برنامه شما بود، بد بود. .من آن زمان معنی این کلمه را نمی فهمیدم، اما بعداً متوجه شدم که وقتی اولین کار یک شخص عالی است، انتظار چیز بزرگتری در آینده دارد.در سریال در قلب من فیلمنامه خوبی با تهیه کنندگی نازنین و کارگردانی بازیگرانی چون ثریا قاسمی، استادم، آقای. پورصمیمی و راد در واقع ترکیب فوق العاده ای است اما هرکسی که در جایگاه من بود این اتفاق برای او افتاد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …