پن صورت چیست و چه تفاوتی با صابون دارد

[ad_1]

مزایای پن صورت نسبت به صابون, پن صورت ضد جوش, پن صورت رطوبت رسان

مزایای پن صورت

روش استفاده و مزایای پن صورت

پن صورت شوینده ملایمی هست که بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست، آلودگی های صورت را میشود و پاک میکند.

پوست نرمال معمولا PH مشخصی در حدود 5.5 دارد. زیاد بودن PH یا قلیایی شدن سبب ایجاد چربی، رشد باکتری ها و جوش و آکنه میشود و از سویی دیگر کمر شدن PH پوست سبب ایجاد آلرژی های پوستی و چین و چروک خواهد شد.

معمولا برای شستشوی صورت از صابون استفده میشود که اگر مناسب پوست شما نباشد میتواند سبب ایجاد مشکلات پوستی از جمله خشکی و خارش، آکنه یا جوش های سرسیاه شود.

صابون سبوم پوست را از بین میبرد. سبوم همان چربی موم مشابه ترشح شده از غدد زیرپوستی هست که برای حفظ سلامت و نم پوست به آن نیاز دارید و از بین رفتن سبوم هنگام شستشوی صورت با صابون میتواند سبب ایجاد خشکی و چین و چروک زودرس پوستی شود به همین دلیل اخیرا بسیاری از متخصصان پوست توصیه میکنند به جای استفاده از صابون ، پن صورت متناسب با پوست خود  را برای شستشو انتخاب کنید.

پن صورت به خاطر اسیدی بودن و کمتر بودن PH  مشکلاتی برای پوست صورت ایجاد نمیکند.

شستشوی صورت با پن نسبت به صابون مزایای خیلی بیشتری دارد ولی با این حال از نظر اقتصادی به صرفه نیستند ، ارزش بالای پن که حدود 4 – 3 برای از صابون گران تر هست و سریع پایان شدن آن ها احتمالا شما را برای خرید مردد کند.

انواع پن صورت, پن شستشوی صورت, پن صورت چیست, مزایای پن صورت

اختلاف پن صورت و صابون

پن صورت چه تفاوتی با صابون دارد؟

پوست غدد ترشح کننده چربی دارد ، این چربی لایه ای آب گریز روی سطح پوست ایجاد میکند که جلوگیر از تبخیر آب و خشکی پوست میشود. پوسته پوسته شدن، ترک برداشتن ، التهاب و خارش پوست به دلیل از بین رفتن این لایه چربی ایجاد میشود.

پوستی سالم هست که سطحش کمی چرب و عمقش پر از آب باشد. پوستی که آبش را از دست بدهد به سرعت شل شده و خطوط چین و چروک رویش آشکار میشود.

بیشتر:  فواید روغن عناب برای سلامت مو

پن صورت ( به انگلیسی : syndet ) شوینده ای هست که از دترجنت های سنتزی ( به انگلیسی : synthetic detergents ) با پیوند های کووالانسی ساخته شده هست.

ماده اصلی تولید پن دترجنت ها هستند ، پن صورت جامد شبیه به صابون قالبی تولید میشود ولی نباید با صابون اشتباه گرفته شود. صابون هایی که امروزه استفاده میکنیم حاوی مقدار کمی دترجنت هستند ، ساختار دترجنت ها هست که سبب کف کردن صابون و سایر شوینده ها میشوند.

فرمول اصلی صابون از نمک اسید چرب ساخته میشود که یک سرقطبی و دم غیرقطبی دارند. زمانی که صورتمان را با صابون میشوییم صابون در آب حل شده و سرقطبی آن با آب داخل واکنش میشود و سر غیر قطبی آن به چربی روی پوست میچسبد و سبب میشود که چربی ها از روی پوست سوا شده و در آب شسته شوند.

صابون دارای PH خیلی بالا نزدیک به 12 هست و شرکت های تولید کننده صابون نمیتوانند ترکیبات مفیدی به صابون افزایش کنند و تنها میتوانند از رنگدانه ها، رایحه ها و سایر افزودنی های شیمیایی مقاوم در ترکیب صابون استفاده کنند که تاثیر خوبی روی پوست ندارند. ولی PH پن خنثی هست و دترجنت ها تمایلی به واکنش شیمیایی با دیگر مواد طبیعی مثل عصاره های گیاهی ندارند بنابراین میتوان از ترکیبات طبیعی مفید برای پوست در ترکیب پن استفاده کرد.

صابون ها معمولا با آب های سخت که املاح معدنی زیادی دارند واکنش داده و رسوب میکنند و شسته نمیشوند ولی پن ها چنین مشکلی نداشته و با هر آبی به آسودگی پاک میشوند.

مزایای پن صورت, روش استفاده از پن صورت, پن صورت

پن صورت چیست

پن صورت چیست؟

پن صورت به دو شکل جامد ( قالب صابونی ) و مایع ( لوسیون و ژل) تولید میشود.

صابون ها برای آب‌کشیدن پوست خیلی زورمند عمل میکنند و تقریبا پایان چربی سطح پوست را میشویند و اگر پوستتان خیلی چرب نباشد، استفاده از صابون میتواند شما را در معرض خشکی پوست قرار دهد.

پن صورت برخلاف صابون چربی ها را نمیشوید ولی با داشتن مقدار زیادی دترجنت شدیدا کف میکند و برخلاف صابون که به صورت شیمیایی پوست را پاک میکند ، این کار را به صورت فیزیکی انجام میدهد.

بیشتر:  کرم کانتور چیست و مراحل کانتور کردن صورت

سطح پوست دارای لایه ای از سلولهای مرده هست که به نام سلولها شاخی شناخته میشوند و اگر پوست را بزرگنمایی کنید سطحی خیلی نامنظم و با لایه های از هم گسیخته با ظاهری ناهموار و پر از منافذ روی پوست ایجاد کرده اند.

وقتی پوست صورت را با آب و پن میشویید ترکیب اب و پن به درون این منافذ و از هم گسیختگی های سطح لایه شاخی پوست نفوذ کرده و به تدریج ابتدا به کف کردن میکند، حباب های ایجاد شده به صورت فیزیکی لایه های شاخی را به سمت بالا جنبش داده و منجر به کنده شدن سلول های مرده از سطح پوست میشوند.

به دلیل عدم وجود صابون در پن ها ، بدون این که چربی روی پوست را از بین ببرید، لایه های سلول های مرده پوست برداشته شده و پوستتان پاک و روشن میشود در عملکرد استفاده از پن برای شستشو،  تاثیر خشکی صابون را روی پوست ندارد.

معمولا به افرادی که پوست خیلی چربی ندارند توصیه میشود از پن صورت که ملایم تر از صابون هست برای شستشو استفاده کنند.

پن شستشوی صورت, پن صورت چیست, مزایای پن صورت

انواع پن صورت

انواع پن صورت:

به طور کلی بسته به نوع استفاده شما 7 نوع پن صورت داریم . انواع پن صورت عبارتند از :

پن صورت روشن کننده :

PH این پن سبب ایجاد چربی افزایش یا خشکی روی پوست نشده به حفظ نم پوست کمک کرده  و پوست را روشن و صاف میکند. افرادی که پوستشان دارای لک و تیرگی هست می توانند از پن روشن کننده صورت استفاده کنند.

پن صورت مخالف لک :

این پن خاصیت روشن کنندگی و لایه برداری دارد. مهم ترین مواد تشکیل دهنده پن لایه بردار عبارتند از : اسید لاکتیک، ویتامین E ، ویتامین B5 و زینک سالیسسلات. بنابراین خاصیت لایه برداری پوست های مرده را دارد ، افرادی که قصد لایه برداری صورتشان را دارند یا صورتشان دارای جوش هست و میخواهند جای جوش ها لک نشود، میتوانند حداکثر روزی 2 بار از پن مخالف لک صورت استفاده کنند.

بیشتر:  چند عادت که خشک شدگی لب در هوای سرد را برطرف می کند

پن صورت پاک کننده :

پن پاک کننده صورت برای افرادی مناسب هست که میخواهند صرفا با شستشوی صورت ، آلودگی ها و چربی افزایش روی آن را پاک کنند. پن پاک کننده دارای ویتامین E هست که با صدمه های ناشی از رادیکالهای آزاد مقابله میکند و خاصیت حفظ کننده نم پوست و رفع چین و چروک های جدید و کم اعماق را دارد.

پن شستشوی صورت, پن صورت چیست, مزایای پن صورت

سیندنت یا پن صورت

پن صورت لایه بردار :

لایه برداری این پن زورمند هست و میتوانید با استفاده از آن پوستی جوان و شاداب داشته باشید ولی بهتر هست بدون تجویز پزشک از این پن استفاده نکنید.

پن صورت مخالف جوش :

استفاده از پن مخالف جوش صورت با کنترل چربی پوست به درمان جوش ، لک ها و منافذ باز پوست کمک میکند. پن مخالف جوش مناسب افرادی هست که مدام درگیر جوش های سرسیاه و سر سفید روی صورتشان هستند.

پن  صورت پوست چرب :

پن پوست چرب به حفظ نم و PH طبیعی پوست کمک میکند و سبب رفع شدن جوش ها و کاهش منافذ باز پوست میشود. اگر پوست چربی دارید میتوانید از این پن برای شستشوی صورتتان استفاده کنید.

پن صورت نم رسان :

وجود فرمولاسیون غیر صابونی در این پن به حفظ چربی پوست کمک کرده و سبب آبرسانی به پوست میشود و مناسب افرادی هست که پوست خشک دارند.

پن شستشوی صورت, پن صورت چیست, مزایای پن صورت

استفاده از پن صورت

روش استفاده از پن صورت

از پن صورت درست مثل صابون برای شستشوی صورت از مواد آرایشی  و آلودگی های محیطی استفاده میشود. درست مثل صابون ابتدا صورت خود را با آب ولرم مرطوب نموده و پن خود را روی پوست صورت بمالید و با دست ماساژ دهید تا کف کند سپس با آب سرد بشویید.

توصیه میشود از صابون و پن صورت به خصوص انواع لایه بردار که فرمولاسیون زورمند تری دارند اطراف چشم استفاده نشود.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

[ad_1] روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در …