نکات خرید دوربین مدار بسته

دلایل زیادی می توان آورد که ثابت کنیم خرید دوربین مدار بسته یک امر ضروری به حساب می آید. سیستم های دوربین مدار بسته مدت زیادی است که مورد استفاده ی بسیاری از مجموعه ها قرار گرفته است. ما سال های سال است که دوربین های مدار بسته را در مکان های عمومی و خصوصی می بینیم. اما چرا دوربین مدار بسته تا این حد محبوب است؟

حقیقت این است که هر مجموعه ای برای اینکه یک فعالیت امن و بدون خطر داشته باشد به یک سیستم امنیتی نیاز دارد. یکی از بهترین سیستم های امنیتی، سیستم نظارت تصویری است. سیستم نظارت تصویری بهترین و مطمئن ترین سیستم امنیتی برای برقراری امنیت یک مجموعه اعم از ساختمان های تجاری و اداری و مسکونی است. به همین خاطر است که دوربین مدار بسته تا این قدر بین استفاده کنندگان آن محبوب است.

امروزه همه ی مجموعه های بزرگ و تقریباً بیشتر مجموعه های بزرگ از دوربین مدار بسته برای برقراری امنیت استفاده می کنند. و مدل های مختلف و همچنین برند های مختلفی از دوربین مدار بسته وجود دارد.

بیشتر:  انواع قطارهای رجا چه امکاناتی دارند؟

تعدد مدل های دوربین مدار بسته باعث می شود شما این سوال را از خود بپرسید که “چه دوربینی برای من مناسب است؟” یا “چطور می توانم بفهمم که برای دوربین مدار بسته باید حد اقل چقدر هزینه کنم؟”. برای یافتن پاسخ این سوال ها شما باید با مدل های مختلف دوربین مدار بسته آشنا شوید.

چه مدل هایی از دوربین های مدار بسته وجود دارد؟

از جمله معروف ترین مدل های دوربین مدار بسته می توان به دورین های گلوله ای یا بالت، دوربین های دام یا گنبدی، دوربین های باکس، انواع دوربین های مدار بسته مخفی، دوربین های گردشی، دوربین لامپی، دوربین های 360 درجه و… اشاره کرد.  این مدل های مختلف بر اساس نیاز شما و در موقعیت های مکانی مختلفی در ساختمان شما استفاده می شود. به طور مثال در راهرو ها و مشعات از دوربین های گنبدی بیشتر استفاده می شود. در فضاهای باز هم از دوربین های بالت و هم از دوربین های گردشی استفاده می شود. دوربین های لامپی نیز نوعی دوربین مخفی محسوب می شود که تصاویر 365 درجه ثبت می کند.

بیشتر:  اهمیت طرح جابربن حیان در نظام آموزشی | آموزش خلاقیت محور

فرق بین سیستم های دوربین تحت شبکه و دوربین آنالوگ چیست؟

دوربین های مدار بسته آنالوگ نسل پیشین سیستم دوربین هستند که امروزه هم از آنها استفاده می شود. اما استفاده از این دوربین ها معایبی هم به همراه داشت. اولین مورد اینکه کابل کشی و نصب و راه اندازی آنها سخت بود و مورد بعدی اینک تصاویر این دوربین ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود. کیفیتی که تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ داشت گاهی به شکلی بود که حتی نمی شد از تصاویر آنها به عنوان مدرک استفاده کرد، زیرا در تشخیص چهره و یا خواندن پلاک ماشین ضعیف عمل می کرد.

اما نسل جدید دوربین ها با عنوان دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP این مشکلات را به همراه ندارد. کیفیت تصاویر دوربین های IP از کیفیت بالایی برخوردار است و نصب آنها بسیار آسان تر از دوربین های آنالوگ است. دوربین های آی پی تنها با اتصال به برق و اتصال دوربین به دستگاه NVR از طریق شبکه اینترنت، فرآیند راه اندازی آسان تری دارد. یکی از ویژگی های مهم دوربین های تحت شبکه این است که در هر مکان و زمانی تنها با داشتن نرم افزار انتقال تصویر و اتصال به شبکه اینترنت می توان از پلتفرم های مختلفی به تصاویر دوربین دسترسی داشت.

بیشتر:  انواع بیمه عمر مختلط را بهتر بشناسید

دوربین مدار بسته از کجا بخریم؟

یکی از وبسایت های معتبر و شناخته شده ی کشورمان ایران، وبسایت موصیفا است. وبسایت موصیفا به صورت تخصصی روی فروش دوربین های مدار بسته و انواع سیستم های امنیتی کار می کند. این وبسایت به دلیل تنوع زیادی که در محصولاتش دارد، دست خریدار را در انتخاب دوربین مدار بسته باز می گذارد. دوربین های مدار بسته موصیفا همچنین از برترین برند های جهان هستند که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. شما می توانید با مراجعه به این وبسایت، مدل های مختلف دوربین را بهتر بشناسید و از بین آنها بهترین دوربین ها را برای مجموعه  ی خود انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …