معرفی انواع شال

شال و روسری علاوه بر پوشاندن سر در مواقع سرما و محافظت از تابش مستقیم نور خورشید، در اسلام به عنوان حجاب از آن استفاده می شود.

که تحقیقات نشان می دهد، استفاده از روسری و شال فقط مختص کشور ما نمی باشد.

در کشور های مختلف از روسری به عنوان پوشش سر و موهای خود استفاده می کنند.

توضیح کامل درباره این که روسری و شال چیست؟ باید بگویم پارچه ای چهار گوش می باشد که از طرح ها و رنگ های مختلفی برای زیبایی بخشیدن به آن ها استفاده می کنند.

شال و روسری از پارچه های مختلف با جنس های گوناگون تهیه می شوند، طول پارچه شال بیشتر از روسری می باشد.

روسری ها چهار گوش های مربعی شکل هستند که قواره های مختلفی دارند.

روسری ها معمولا در اندازه های 70 90 110 سانتی متری می باشند، که متاسفانه با گذشت زمان پیدا کردن روسری هایی با اندازه 110 سانتی بسیار محدود شده است.

اما در ویترین مغازه ها پر شده از شال و روسری با قواره های بسیار کوچک و 50 سانتی که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده اند.

قبل از این که خانم ها در تلویزیون با بسته شدن مدل های مختلف شال آشنا شوند در بیش تر مواقع از شال برای گرم نگه داشتن سر در سرما از روی روسری خود استفاده می کردند.

زیرا استفاده شال کمی سخت تر از روسری می باشد و هم لبه هایش  خوب نمی ایستد.

امروز می خواهیم شما را با انواع شال و روسری آشنا کنیم پس تا آخر با ما همراه شوید.

انواع مختلف شال

شال ابریشم

شال و روسری ها از انواع مختلف طرح، رنگ، جنس و اندازه در بازار یافت می شود که گران ترین و بهترین جنس در روسری و شال ابریشم می باشد.

به دلیل دارا بودن نخ ابریشم و طبیعی بودن نخ آن و سبکی و خنکی جنس پارچه یکی از محبوب ترین شال و روسری در بین بانوان می باشد.

یکی از بهترین انتخاب در بین شال و روسری، ابریشم است که می توانید در تمامی مجالس از آن استفاده کنید، این شال ها با تمامی استایل ها و لباس های چرم و مجلسی قابلیت ست شدن را دارا می باشند.

شال حریر

شال های حریر جنسی لطیف و نرم دارند، طیف رنگی شال و روسری های حریر ملایم و کمرنگ بوده و دارای رنگ های شاد و زنده نیز هستند.

شال و روسری حریر دارای نقش و طرح های زیبا و خاصی می باشند که به زیبایی این شال ها می افزایند.

به دلیل سبک بودن، شال حریر از روی سر به راحتی سُر می خورند، به همین منظور برای مهمانی های مختلط و شلوغ مناسب نمی باشند.

بهتر است از شال های حریر در مراسمات و مهمانی های دوستانه و خودمانی استفاده شود.

به دلیل لطافت و زیبایی از این شال ها می توانید با لباس های مجلسی در مراسمات جشن و عروسی استفاده کنید.

روسری و شال ساتن

پارچه شال های ساتن براق است که پشت این کار ها مات و بسیار ضخیم می باشند.

پارچه ساتن نمایی شبیه به پارچه های ابریشمی و حریر دارند ولی ضخامت ساتن بیش تر است.

بیشتر:  (تصاویر) پشت بام دنیا

در مراسمات با لباس های مجلسی می توان از شال حریر استفاده کرد، اما معایبی نیز در این شال و روسری وجود دارد که صدایی شبیه به خش خش در گوش ایجاد می کند، تا حدی از روی سر لیز می خورد و برای زمانی که مشغله کاری زیادی دارید استفاده از شال ساتن توصیه نمی شود.

روسری و شال های نخی

شال ها و روسری هایی که از جنس نخ پنبه و نخ می باشند بسیار پر طرفدار هستند زیرا ویژگی های بسیاری دارند.

خرید شال و روسری از جنس نخ  یک انتخاب عالی برای تمامی سنین به شمار می رود.

شال های نخی به دلیل سبکی و ورود و خروج هوا از آن ها به هیچ عنوان از روی سر سُر نمی خورند و این یک امتیاز مثبت برای شال و روسری نخی می باشد.

این نوع شال ها از طرح ها و رنگ های زیادی برخوردارند و در صد چروک شدنشان بسیار کم است.

مثلا در قسمت هایی از شال و روسری که گره خورده و یا از گیره در آن ها استفاده شده است دچار چروکیدگی می شوند، که با اتو زدن به راحتی قسمت های چروکیده صاف شده و به حالت اولیه بر می گردد.

از همین رو روسری و شال هایی که جنس نخ دارند را با لباس مجلسی در مراسمات نیز استفاده می کنند، این جنس شال در مصرف روزانه و محل کار نیز یک گزینه مناسب می باشد.

شال و روسری پشمی

این دسته از الیاف را نیز زیر مجموعه پارچه های پنبه ای می دانند، اما به نسبت پارچه های نخی از ضخامت بیش تری بر خوردار می باشند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم خرید شال پشمی را به فصل زمستان انجام دهید، زیرا از جنس پشمی به دلیل ضخامت بالا و ایجاد گرما، در فصل زمستان بسیار استفاده می شود.

شال های پشمی مناسب ست کردن با لباس های ضخیم زمستانی می باشند. اگر شما دانشجو یا کارمند هستید شال های پشمی بهترین انتخاب جهت استفاده بر روی مقنعه در فصل سرد زمستان می باشند.

شال های پشمی به ندرت چروک می شوند، اما زمانی که چروک شدند با استفاده از پارچه ی دیگری بر روی شال پشمی را بپوشانید و با حرارت ملایم اتو از روی پارچه شال پشمی را اتو کنید تا از آسیب دیدن این نوع شال و روسری جلوگیری شود.

شال با تار های لمه ای

شال های لمه دار از درخشش و زیبایی خاصی برخوردارند که به صورت بافت در تار و پود شال قرار می گیرند.

این شال ها بسیار لطیف و سبک می باشند، وجود رشته های لمه موجب درخشندگی و نمای جذاب و زیبا در این شال ها شده است.

لمه به دلیل درخششی که در شال ها ایجاد می کند موجب می شود بر روی سر بسیار جلوه زیبایی داشته باشد.

تار های لمه در انواع مختلفی از شال های حریر، ابریشم و نخی مورد استفاده قرار می گیرد، که به دلیل زیبایی دو چندان بر روی سر طرفدار زیادی دارد.

بیشتر:  خرید کیف برند، یک خرید هوشمندانه!

لمه ها در رنگ های مختلف در شال ها مورد استفاده قرار می گیرند که پر طرفدار ترین رنگ لمه طلای و نقره ای است.

کدام طرح های شال های لمه پر فروش هستند؟

در بین شال هایی که از لمه در آن استفاده شده پر فروش ترین آن ها شال های پلیسه لمه دار می باشند.

اکثرا در تمامی مراکز پخش شال و روسری از شال های پلیسه لمه دار نخی نیز استفاده می نمایند.

انواع شال پلیسه لمه

شال های لمه پلیسه طلایی

مدل شال های پلیسه که معمولا جدید نیز هستند طرح های پلیسه طلایی اند، که اغلب در مدل شال های تک رنگ وجود دارند شال های مشکی تک رنگ قواره بزرگ از طرح هایی می باشند که لمه پلیسه های طلایی بسیار در آن ها زده می شوند.

اغلب طرح های شال لمه پلیسه مشکی در قواره های بلند یعنی دو و نیم متری الی سه متری تولید میشوند، که این امر مدل های پلیسه را بسیار جذاب تر کرده است.

شال پلیسه لمه ایرانی

قیمت در خرید شال های ایرانی بسیار مهم است و خریداران به قیمت بسیار توجه می کنند.

کیفیت پارچه در مدل شال های پلیسه ایرانی معمولی می باشد و زیاد عالی نیست برعکس برند های تولید کننده ترک که از کیفیت بسیار بالایی بر خور دارند، برند های ایرانی در تولید شال های پلیسه بیش تر به طرح و مدل توجه ویژه ای دارند و سعی در تولید یک شال لمه پلیسه مشتری پسند هستند.

مدل های پلنگی پلیسه لمه همراه با آب رنگی از طرح های پرفروش و جدید شال های لمه ایرانی هستند. در واقع یک شال پلیسه دار نخی ایرانی دارای دو ویژگی طرح زیبا و قیمت ارزان و مشتری پسند می باشند.

شال لمه پلیسه مشکی

از انواع دیگر شال های لمه پلیسه مشکی که در بازار بسیار پرفروش هستند، طرح های لمه پلیسه کرکره ای مشکی و پلیسه جعبه ای می باشند. که جزو مدل های پروش شال های پلیسه مشکی محسوب می شوند.

شال پلیسه لمه ترک

تولید کننده شال و روسری های زنانه ترک و ایرانی همیشه با هم دیگر رقابت  کرده اند. تنوع و زیبایی در هر دو مدل بسیار عالی و جذاب می باشد.

اگر کیفیت شال های ترک و ایرانی را با هم مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که کیفیت پارچه در مدل های ترک بسیار بالا تر می باشند.

زیرا در پارچه های ترک از 70 در صد نخ و 30 در صد پنبه استفاده می شود که همین امر موجب لطافت هر چه بیش تر شال های پلیسه دار ترک به خصوص در طرح های لمه شده است.

اما شال های ترک دارای یک نقطه ضعف می باشند، آن هم نداشتن الگوی طرح مناسب برای شال هایشان است.

تولید کنندگان شال های پلیسه  در ایجاد طرح های مشتری پسند دقت چندانی ندارند و در تولید خود از طرح های ایرانی الگو می گیرند.

جنس شال و روسری

مهم ترین نکاتی که در خرید شال و روسری باید به آن ها توجه کرد ریال جنس پارچه روسری و شال است.

بیشتر:  بهترین کرم پودر 24 ساعته:

زیرا راحت بودن، سر نخوردن، چروک نشدن و نیاز نداشتن به مرتب کردن دائمی روسری و شال مربوط به جنس پارچه می باشد.

قیمت شال و روسری

قیمت روسری و شال به عواملی همچون جنس پارچه، کیفیت طرح چاپ شده و محل فروشگاه شال و روسری بستگی دارد.

مثلا شالی که از جنس ابریشم است از قیمت بالاتری بر خوردار می باشد زیرا از نخ ابریشم طبیعی در تولید شال استفاده شده است.

اگر در هنگام خرید شال با جنس ارزان رو به رو شدید مطمئن باشید که پارچه آن از جنس پلاستیک می باشد.

زیرا روسری و شال پلاستیکی  در بازار از کم ترین قیمت بر خوردار هستند.

طرح و رنگ شال و روسری

در هنگام خرید شال مهم ترین نکته بعد از جنس و قیمت شال، طرح و رنگ می باشد،

اکثر طرح های شال و روسری موجود در بازار کپی خارجی هستند، طرح های سنتی و ایرانی بسیار محدود می باشند.

از مدل های سنتی و تیره برای بانوان مسن بیش تر استفاده می شود، از طرح های سنتی با رنگ های شاد و طرح چهار خانه بانوان جوان استفاده می کنند.

بیش تر شال های تک رنگ از جنس نخ می باشند، در انتخاب شال یا روسری باید رنگی را انتخاب نمایید که با پوستتان هم خوانی داشته باشد.

نکاتی که باید در هنگام شستشو شال و روسری به آن توجه کرد.

برای شستن شال و روسری در هر جنسی که خریداری کرده اید، بهتر است در قدم اول به لیبلی که در گوشه روسری و شال دوخته شده است توجه نمایید، تا با اطلاعاتی که با کمک لیبل در اختیار شما می گذارند بتوانید با کمترین آسیب شال و روسری خود را بشویید.

نکاتی که در لیبل ها توضیح داده شده است دمای آب، نوع مواد شوینده، شستن شال با دست یا ماشین لباس شویی و اطلاعاتی از این قبیل می باشد، که با توجه به این نکات ریز می توانید به طول عمر شال و روسری خود بی افزایید.

در مواقعی که جنس روسری یا شال شما پشمی است و در هنگام شستن سنگین می شود سعی کنید از پهن کرد و آویزان ماندن آن به مدت طولانی جلوگیری کنید زیرا شال و روسری پشمی با آویزان ماندن شکل و ظاهرش تغییر می کند.

در هنگام اتو کردن شال و روسری خود سعی کنید اتو را مستقیما بر روی آن ها قرار ندهید.

برای اتو کردن از یک پاچه دیگر یا یک برگه سفید استفاده نمایید و شال یا روسری مورد نظر را زیر پارچه یا کاغذ قرار دهید و اتو کردن را آغاز کنید.

اگر می خواهید روسری هایتان طول عمر بیشتری داشته باشند، از شستن آن ها در ماشین لباس شویی جدا خود داری نمایید، زیرا با شستن مکرر در ماشین لباس شویی تراکم و شکل شال و روسری ها از بین می روند.

اگر با تغییر فصل از بعضی شال ها و روسری هایتان استفاده نمی کنید سعی نمایید آن ها را تک تک تا کرده و در بین هر کدام از کاغذ سفید استفاده کنید تا با گذشت زمان رنگ  طرح آن ها صدمه نبینند.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …