طبیعت گردی در جنگل زیبای ابر

جنگل زیبای ابر که در 45 کیلومتری شمال شاهرود می باشد و در 12 کیلومتری روستای ابر هم واقع شده است . شاهرود از شهرهای استان سمنان می باشد . جنگل ابر جزو قدیمی ترین جنگل ها در دنیا می باشد . این جنگل دارای 35 هزار هکتار می باشد که در آن گونه های بسیاری از جانوران و گیاهان وجود دارد . دارای 85 نوع گیاه به نام های راش ، بلوط، شیردار، ممرز افرا، توسکا، کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، آویشن و شبدر و گیاهان نادر دیگری مانند نارون، بارانک، سرخدار می باشد که یک نوع درخت معروف دیگر به نام درخت اورس می باشد که از گونه های درخت سرد است.

در این جنگل جانوران بسیار دیگری هم وجود دارند مانند خرس قهوه ای ، گرگ ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، بز، شوکا، خرگوش و پرندگانی از جمله کبک و بلدرچین، عقاب و کرکس و کبوتر جنگلی و شاهین، فاخته و قرقاول در این جنگل زندگی می کنند.

بیشتر:  شرایط اجاره خودرو در دبی چیست؟

بعضی از گیاهان این جنگل دارویی بوده مانند سرخدار که ضد سرطان رحم و تخمدان می باشد.

علت وجود ابر در این جنگل

این جنگل را ابرهای فراوانی پوشانده است طوری که در بالای سر خود حتی کنار خود می توانید آن ها را ببینید . جنگل ابر در یک مکانی قرار گرفته است که ضخامت کوه البرز کم شده و ابرهایی که در پشت این دیواره ها در بین دره ها به طرف جنوب گیر افتاده اند و سرایز شده اند و در یک جو پر فشار و کم فشار قرار می گیرند که باعث جا به جا شدن آن ها می شود .

این جنگل در یک سطح ارتفاع بالایی از دریا قرار دارد .

جنگل از راه شاهرود یا بسطام گذشته و شاهرود هم دارای جاهای دیدنی بسیاری است که به آن حتی قارۀ کوچک هم می گویند .

بیشتر:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

روستای ابر ، ما را به جنگل ابر می رساند . این روستا خشک و بی آب و علف می باشد و اگر از سمت روستا 12 کیلومتر به طرف جنگل بروید . در قسمت ابتدایی جنگل دام هایی وجود دارد که چوپانان آن ها را برای چراع می آورند . این جنگل دارای 2 آبشار است . آبشار شرشر و آبشار آلوچال

آبشار شرشر برای افراد کوه نورد می باشد و با پیاده روی 64 کیلومتری می توانید به آبشار دوم هم برسید . آبشار آلوچال که از دو آبشار دیگر تشکیل گشته و دارای ارتفاع 25 متری می باشد .

آب و هوای جنگل ابر

دما در این جنگل بین 6 الی 20 درجه سانتی گراد می شود و شب و صبح های بسیار سردی را دارد. پس پوشیدن لباس گرم الزامی می باشد.در صورتی که در زمان مناسب به این مکان دیدنی سفر کنید و قصد لذت بردن از این جاذبه طبیعی دارید، باید قبل از آن کمی در مورد طبیعت گردی و حوادث حین طبیعت گردی هم مطالعه کنید تا بتوانید تمهیدات مناسبی را در زمان بازدید از این جنگل دوست داشتنی داشته باشید. گاهی پیش آمده که افرادی بدون اطلاعات قبلی در مورد نحوه سفر به چنین مکان هایی یا افرادی که وسایل ضروری و لازم برای همراه بردن در چنین مکان هایی را ندانسته اند و دچار مشکلاتی شده اند که طبیعت گردی را برای آن ها تبدیل به خاطره ای تلخ کرده است.

بیشتر:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

زمان سفر به این جنگل

از اوایل اردیبهشت تا اوایل مهر، بهترین زمان گشت در این جنگل می باشد . البته قبلش هوا را چک نمائید.

هتل و مکان ماندن برای اقامت

در روستای ابر و شیرین آباد شما می تواند خانه ای را اجاره نمائید و در آن اقامت کنید.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …