روشهای پاکسازی پوست خشک در منزل

پاکسازی پوست خشک خانگی, مراحل پاکسازی پوست خشک, ماسک صورت برای پاکسازی پوست خشک

روش های پاکسازی پوست خشک

پاکسازی پوست خشک + ماسک صورت برای پاکسازی پوست خشک

خلق های مراقبت روزانه میتواند پوست خشک را خشکتر کند، پاکسازی پوست خشک باید همراه با آبرسانی باشد تا از چین و چروک زودرس پوست پیشگیری کند.

احتمالا اندیشه کنید تنها پوست چرب و جوش دار نیاز به پاکسازی دارد ولی باید بدانید که پوست خشک بیشتر از پوست چرب مستعد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک میباشد بنابراین پاکسازی پوست خشک در منزل یا در سالن زیبایی اهمیت بیشتری پیدا میکند.

خلق های روزانه مراقبت از پوست میتواند خشکی پوست را تشدید کند. مثلا شستشوی پوست با صابون های زورمند یا استفاده از پاک کننده ها و مالش دست . شما میتونید با تبدیل عادات روزانه خشکی پوست طبیعی خود را کاهش دهید یا اگر به دلیل خلق های غلط پوستتان خشک شده ، آن را اصلاح کنید.

اغلب ما پوست کم آب و پوست خشک را با هم اشتباه میگیریم ، پوست کم آب در عملکرد کاهش آب بین سلولهای پوست ایجاد میشود و پوست خشک ناشی از کم بودن چربی طبیعی پوست میباشد.

سطح پوست را لایه ای نازک و چرب به نام سبوم میپوشاند که توسط غدد چربی درون پوست ترشح شده میباشد. کار سبوم این میباشد که جلوگیر از رشد میکروب های مضر روی پوست شده و از سویی دیگر جلوگیر از کاهش نم پوست میشود. برخی افراد به دلیل‌ها ارثی یا افزایش سن و  آب و هوا ، چربی پوست کمتری دارند که به اصطلاح گفته میشود پوستشان خشک میباشد.

ولی کم آبی پوست زمانی رخ میدهد که نم موجود در لایه سطحی پوست کاهش پیدا میکند و یک مشکل موقت میباشد که با آبرسانی درست به پوست مشکلتان حل خواهد شد.

اگر پوست خشک یا کم آبی دارید یکی از مراحل روتین برای مراقبت از پوستتان باید آبرسانی باشد.

پاکسازی پوست خشک در منزل, آموزش پاکسازی پوست خشک, ماسک صورت برای پوست خشک

پاکسازی پوست خشک در منزل

پاکسازی پوست خشک در منزل

مهم ترین نکته که برای پاکسازی پوست خشک خانگی باید در نظر داشته باشید ، پیشگیری از خشکی بیشتر پوست و آبرسانی مداوم به آن میباشد. بنابراین برای حفظ چربی طبیعی پوست و آبرسانی مناسب باید قطعا نکات زیر را هنگام پاکسازی پوست رعایت کنید.

بیشتر:  آرایش مناسب برای انواع پوست ها

• پاکسازی پوست خشک و احساساتی در دوش

برای این که خشکی پوست در دوش هنگام شستشو بیشتر نشود باید یکسری نکات را رعایت کنید. دوران دوش گرفتن را کوتاه کنید ، از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید، از شوینده های ملایم و بدون بو استفاده کنید، بهترین شوینده برای پوست خشک در دوش ، صابوهای دست ساز حاوی روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن آرگان هستند. از کف مالی زیاد و طولانی مدت پوست اجتناب کنید. بلافاصله بعد از دوش و خشک کردن با حوله ، بدن و صورت را با لوسیون مناسب ، آبرسانی کنید.

• روغن های طبیعی برای پاکسازی پوست خشک خانگی

به جای پاکسازی مواد آرایشی با صابون از لوسیون ها و روغن های طبیعی استفاده کنید مثلا روغن زیتون و جوجوبا و شی باتر برای حفظ نم پوست خشک خیلی مناسب هستند. از لوسیون و کرم های حاوی اسیدهیالورونیک ، وازلین ، گلیسرین و لانولین هم میتوانید باری پاکسازی پوست خشک صورت استفاده کنید.

با استفاده از گلوله پنبه ای لوسیون یا روغن طبیعی را روی پوست بکشید و مواد آرایشی را از روی پوست پاکیزه کنید سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

 پاکسازی پوست خشک, روشهای پاکسازی پوست خشک, پاکسازی پوست خشک در منزل

شستشوی درست پوست خشک

• شستشوی پوست خشک

شما به جای صابون های معمولی باید از پن صورت استفاده کنید. پن مخصوص پوست خشک خیلی کم کف میکند ولی آلودگی های روی پوست را به خوبی میشوید بنابراین نیازی به استفاده زیاد از پن و کف مالی صورت ندارید. به این ترتیب چربی طبیعی پوستتان هنگام شستشو از بین نخواهد رفت. روش درست آب‌کشیدن پوست خشک صورت به این شکل میباشد که پوست صورت را به چهار بخت تقسیم کنید و پن صورت را به طور مساوی روی چهار بخت صورت خود بمالید سپس با استفاده از حرکات دورانی و ملایم انگشتان را روی پوست خود ماساژ دهید ، اطارف چشمان این تحرک را کمتر و ملایم تر کنید. سپس با آب سرد پوست را بشویید.

• اسکراب برای پاکسازی پوست صورت خشک

برای پاکسازی پوست خشک و احساساتی میتوانید در هفته تنها یک بار از اسکراب خیلی ملایم استفاده کنید. اسکراب های میوه ای مناسب شما نیست و می تواند آلرژی زا باشد. بهترین اسکراب و لایه بردار برای پوست خشک و احساساتی ، لعاب برنج و آنزیم پاپاین میباشد که از شیره میوه انبه گرفته میشود. لایه برداری پوست خشک باید به قدری ملایم باشد که به پوست احساساتی شما آسیب نزند و سبب ایجاد قرمزی نشود.

•پاکسازی پوست خشک و احساساتی با تونر

تونرها لایه های زیرین پوست را  که با شستشو پاکیزه نمیشوند، پاکسازی میکنند و به آلودگی ها و مواد آرایشی را به صورت عمقی پاکیزه میکنند. هنگام خرید تونر سعی کنید محصولی را خریداری کنید که حاوی الکل نباشد. انواع تونرهای آبرسان، جوان کننده و حاوی Q10 برای پوست های خشک مناسب هستند. میتوانید هفته ای یک بار از تونر برای پاکسازی پوست بعد از آرایش یا زمانی که حس سنگینی روی پوست دارید استفاده کنید.

• پاکسازی پوست خشک صورت با بخور

اگر پوست خشکی دارید میتوانید ماهی یک یا دو بار از بخور برای پاکسازی پوست خشک صورت استفاده کنید. بخور داردن بیشتر برای پوست شما مناسب نیست و ممکن میباشد خشکی پوست را تشدید کند.

بخور دادن صورت ،منافذ مسدود شده پوست را باز کرده و اجازه میدهد انواع آلودگی ها  که داخل پوست شده اند، شسته شده و از بین بروند. یک قوری را پر از آب کرده به جوش بیاورید و سپس از روی شعله برداشته و حوله ای روی سر خود بیندازید و پوست را به مدت 10 – 15 لحظه بخور دهید تا خیس شود. سپس با آرامی صورت را خشک کرده و با تونر آبرسان و کمی پنبه با حرکات دورانی کل صورت را پاکسازی کنید و در آخر از یک کرم آبرسان برای پوست خود استفاده نمایید.

• استفاده از کرم های آبرسان

مهم ترین نکته برای پاکسازی پوست های خشک در این میباشد که بعد از پاکسازی و شستشوی صورت از الودگی ها و مواد آرایشی قطعا از یک کرم آبرسان مناسب استفاده کنید . اگر سن شما بالاتر از 25 سال میباشد و پوست خشکی دارید برای پیشگیری از پیری زودرس پوست قطعا باید علاوه بر کرم آبرسان از یک کرم لیفتینگ یا جوانساز پوست مناسب روزی 2 بار صبح و شب استفاده کنید.

ماسک مناسب پاکسازی پوست خشک

نکته قابل توجه برای ماسک صورت پوست خشک این میباشد که شما در ماه میتونید یک یا دو بار از ماسک صورت استفاده کنید وگرنه احتمال تشدید و خشکی پوست یا کم آب شدن پوستتان وجود دارد. در ترکیبات ماسک صورت شما قطعا باید مواد ابرسان و چرب وجود داشته باشد.

ماسک عسل : عسل برای پیشگیری از مسدود شدن منافذ پوست و هیدراته نگه داشتن پوست خیلی مفید میباشد. عسل را به تنهایی میتوانید به عنوان ماسک روی صورت بکشید یا این که 2 قاشق غذخوری ماست را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کرده و به مدت 15 لحظه روی صورت بگذارید و سپس با آب ولرم صورت را بشویید تا هم آلودگی های پوست از بین رفته هم پوستتان تغذیه شود.

ماسک آبلیمو : آبلیمو هم تاثیر خیلی خوبی برای پاکسازی و لایه برداری پوست از بین رفتن آلودگی های پوستی دارد. 1 قاشق چایخوری آبلیمو، 1 قاشق چایخوری ماست ، 1 قاشق چایخوری عسل را مخلوط نموده 10 لحظه روی صورت بگذارید و سپس با با ولرم پوستتان را بشویید. در صورت میل‌کردن میتوانید کمی پوست لیمو رنده شده هم به این ماسک افزایش کنید.

ماسک تخم مرغ : سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند و با آب نصف لیمو ترش و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط نموده به مدت 10 لحظه روی صورت بگذارید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید. یک ترکیب مفید دیگر برای صورت مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری پودر بادام زمینی خام ، 1 قاشق چایخوری عسل و سفیده یک رقم تخم مرغ میباشد که بعد از مخلوط کرده به مدت 10 – 15 لحظه روی صورت بگذارید و بعد از خشک شدن ، بشویید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

روشهای خانگی پاک کردن رنگ مو

روشهای پاک کردن رنگ مو روش سریع و درست پاک کردن رنگ مو در صورتی …