روز جهانی شادی چه روزی است؟

تاریخچه روز جهانی شادی, سنت های روز جهانی شادی

روز جهانی شادی

تاریخچه و سنت های روز جهانی شادی

اگر خوشحال هستید و آن را می دانید ، آن را در روز جهانی شادی ، 20 مارس جشن بگیرید! متأسفانه ، احساساتی مانند خشم و غم و اندوه به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک حالت پیش فرض برای بسیاری از ما شده است، بنابراین یک روز برای روحیه دادن و قدردانی از چیزهای خوب و زیبای زندگی است.

روز جهانی شادی چه زمانی است؟

روز جهانی شادی یک رویداد جهانی است که سالانه 20 مارس توسط سازمان ملل متحد ترتیب داده می شود. این یادآوری است که شاد بودن یک حق انسانی است و ارزش تجلیل دارد.

تاریخچه روز جهانی شادی

نام گذاری روزی به نام روز جهانی شادی برای افراد ناآگاه ممکن است کمی کودکانه به نظر برسد. واقعیت این است که چیزی بیش از لبخند زدن و احساسات خوب در این روز لذت بخش وجود دارد. هدف نهایی از این امر این است که پیشرفت فقط افزایش خطوط اصلی و تشویق رشد اقتصادی نیست، بلکه رفاه و سعادت انسان نیز هست.

بیشتر:  جشن گیاه آوری، روز زمین

این ایده در ابتدا توسط Jayme Illien ، مشاور سازمان ملل متحد، بیان شده است. در سال 2011 ، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که به آن “یک هدف اساسی بشر” می دهد که به همان اندازه رشد اقتصادی ، به سعادت و خوشبختی نیز اولویت بدهید. دو سال بعد ، در سال 2013 ، همه 193 کشور عضو سازمان ملل متحد اولین روز جهانی شادی را جشن گرفتند و از آن زمان به بعد به رشد خود ادامه داده است.

در سال 2015، سازمان ملل متحد پروسه­ ی دستیابی به 17 هدف توسعه پایدار را آغاز کرد که هدف آن پایان دادن به فقر، کاهش نابرابری و محافظت از سیاره زمین است – سه جنبه کلیدی که منجر به رفاه و خوشبختی می شود.

تاریخچه روز جهانی شادی, سنت های روز جهانی شادی

20 مارس روز جهانی شادی

سنت های روز جهانی شادی

هرکسی تعریفی خاص از شادی یا چیزهایی دارد که باعث شادی آنها می شود ، به همین دلیل هیچ سنتی برای این روز تراشیده نشده است. شادی عبارت است از احساس رضایت درونی ، بنابراین هرچه شما را خوشحال می کند ، خودتان نیز این کار را می کنید! شاد بودن درونی برای رضایت از محیط پیرامون خود کلیدی است بنابراین کاری کنید که شما را شاد می کند. چیزهای کوچک را گرامی بدارید و در آن لحظه از همه چیز سپاسگزار باشید.

بیشتر:  تفاوت بین کریسمس و سال نو

فعالیت های روز جهانی شادی

• اجتماعی باشید

انسان موجودی اجتماعی است. اگر برنامه برای جمع شدن با دوستان خود را به تعویق انداخته اید یا اخیراً خیلی زیاد “نه” برای بیرون رفتن گفته اید ، سعی کنید این روند را برگردانید. بیرون بروید ، بخندید ، از آن لذت ببرید ، روز خود را خیلی جدی نگیرید ، ممکن است متوجه شوید که استرس شما کاهش یافته و پایین می ماند. لبخند زدن و خندیدن از بهترین روش های رفع تنش است و از همه بهتر ، رایگان است!

بیشتر:  ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی، زاد روز حکیم سید اسماعیل جرجانی

• مطلع شوید

استرس و ناراحتی ناشی از کار ، وضعیت اقتصادی ، ترس از سلامتی و ایمنی و عوامل بی شمار دیگر می تواند وزنه سنگینی بر گردن هر کس باشد. اما با کمی مطالعه در مورد رفاه ، هوشیاری و روش های دیگر برای برقراری ارتباط با مهمترین موارد ، ممکن است نگاه جدیدی به زندگی کنید.

• یک لیست تهیه کنید

ایجاد یک لیست از بهترین و ساده ترین راه ها برای احساس رضایت است. به طور خاص ، پنج نکته را یادداشت کنید که واقعاً شما را خوشحال می کند و در این مورد خوب فکر کنید. پس از نوشتن پنج مورد ، حتماً حداقل یکی از آنها را به نوعی در زندگی روزمره خود بگنجانید. به این ترتیب ، اثرات روز جهانی شادی می تواند در تمام سال ادامه داشته باشد.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

30 دی سالروز آتش سوزی ساختمان پلاسکو

نمای داخلی ساختمان پلاسکو قبل از آتش سوزی سالروز آتش سوزی ساختمان پلاسکو آتش‌سوزی ساختمان …