دستور تهیه انواع ترشیجات با زرشک

زرشک از انواع میوه های خوشمزه و ترش است که برای پخت غذاهای مختلف از آن استفاده می شود همچنین به کمک زرشک می توانید لواشک و مربا و ترشی و مارمالاد و آب زرشک را تهیه نمایید.

ترشی زرشک و آلبالو

مواد لازم:

آلبالو ۲۰۰ گرم فاقد هسته

زرشک پلویی ۳۰ گرم

سرکه ¾ لیوان

آب ۱ لیوان

شکر ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری

تخم گشنیز و گلپر درسته از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

هل سبز ۳ عدد

برگ بو ۲ عدد

فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:
برای تهیه ترشی زرشک و آلبالو، ابتدا باید به جداسازی هسته های آلبالو و گرفتن آب آلبالوها بپردازید. سپس زرشک ها را خوب پاک نموده و شستشو دهید. اجازه دهید تا زرشک ها به طور کامل خشک شوند. در ادامه شکر و ½ لیوان آب را درون یک قابلمه با یکدیگر مخلوط نموده و به منظور قوام آمدن شکر، قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید.

سرکه و ½ لیوان آب نمک را درون قابلمه ای جداگانه ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا محلول درون قابلمه به طور کامل جوش بیاید. سپس ۲ قابلمه حاوی شکر و سرکه را از روی حرارت برداشته تا کمی ولرم شوند.

در ادامه به کوبیدن تخم گشنیز، گلپر و هل پرداخته و فلفل را نیز به این مخلوط اضافه نمایید. حال ½ از ظرفی شیشه ای و تمیز را از آلبالو و زرشک پر کنید و باقی ظرف را تا هنگام پر شدن، برگ بو و سایر مواد به همراه زرشک و آلبالو بریزید. سپس در ظرف را به طور کامل ببندید. دقت کنید که آماده شدن ترشی، به مدت ۲۰ روز زمان می برد.

* از ریختن آب آلبالو درون ترشی جلوگیری کنید و در صورت کم بودن آب ترشی، کمی آب ولرم به آن بیفزایید. لازم به ذکر است که ترشی را باید داخل یخچال نگهداری نمایید.

زرشک از انواع میوه های خوشمزه و ترش است که برای پخت غذاهای مختلف از آن استفاده می شود همچنین به کمک زرشک می توانید لواشک و مربا و ترشی و مارمالاد و آب زرشک را تهیه نمایید.

برای اینکه از قیمت روز زعفران آگاهی پیدا کنید میتوانید به سایت فروشگاه آلنج مراجعه فرمایید.

برای جلوگیری از پلاسیده شدن میوه های درون یخچال بهتر است به کمک آن ها ترشی یا مربا تهیه کنید. ترشی آلبالو و ترشی بامیه و ترشی انار و ترشی زرشک از انواع خوشمزه ترین ترشی ها محسوب می شوند و شما می توانید این نوع ترشی ها را به کمک ترفندهای مخصوصی که دارند به راحتی تهیه نمایید.

مواد لازم

سرکه سفید

زرشک تازه

آب

طرز تهیه ترشی زرشک تازه

برای تهیه ترشی زرشک تازه ابتدا زرشک را به خوبی پاک نمایید و آن را بشویید. زرشک های شسته شده را درون آبکش بریزید و دستمال حوله ای را روی آن ها پهن کنید تا زرشک ها خشک شوند و آب اضافه آن ها گرفته شود.

مقداری از زرشک را بدون اینکه پاک نمایید بشویید و کمی آب روی آن بریزید سپس زرشک را روی حرارت کم شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید زرشک ها به مدت ۶۰ دقیقه بجوشند و آب آن ها بیرون آید سپس آب زرشک جوشیده شده را صاف نمایید و به نسبت مساوی آب زرشک جوشیده شده را با سرکه سفید ترکیب نمایید.

بیشتر:  با این قیمت هم میشه کابینت آشپزخانه خرید!

به ازای هر لیتر مخلوط آب زرشک و سرکه یک قاشق غذاخوری نمک و دو قاشق غذاخوری شکر به آن بیفزایید سپس ترکیب را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد و حرارت شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط مواد مقدار کمی خنک شوند.

در این مرحله از طرز تهیه ترشی زرشک ، زرشک های خشک شده و تمیز را درون ظرف تمیز و درب داری بریزید سپس محلول آب زرشک و سرکه را به آن بیفزایید و درب ظرف را به صورت محکم ببندید. ظرف حاوی ترشی را به صورت برعکس روی سطحی صاف نظیر میز یا کابینت قرار دهید و آن را به مدت ۲۴ ساعت کامل به همین شکل نگه دارید و بعد از مدت زمان شده ظرف را در جای خشک و خنک قرار دهید و بعد از گذشت یک هفته ترشی را سرو کنید

نکات طلایی برای تهیه ترشی زرشک

۱. ترشی زرشک را می توانید به کمک خوشه های زرشک تهیه نمایید زیرا بدین ترتیب دانه های زرشک سالم تر می مانند و له نمی شوند و ترشی ظاهری زیباتر پیدا می کند.

۲. اگر تمایل دارید ترشی زرشک را به کمک خوشه های زرشک تهیه نمایید بهتر است خوشه ها را به همان صورت درون ظرف سرو قرار دهید.

۳. در زمان ریختن دانه های زرشک درون شیشه ترشی باید دقت نمایید زیرا دانه ها حساس هستند و ممکن است به آن ها آسیب وارد شود.

۴. به جای ترکیب کردن آب زرشک جوشیده و سرکه می توانید فقط از سرکه استفاده نمایید که در این صورت طعم ترشی نیز ترش تر می شود همچنین می توانید به جای استفاده از ترکیب آب جوشیده با سرکه از مخلوط سرکه با آب معمولی استفاده نمایید.

۵. توجه داشته باشید که محلول سرکه باید خنک شود سپس آن را روی زرشک بریزید.

۶. ترشی را بعد از اینکه جا افتاد درون یخچال نگهداری نمایید.

در این مطلب با نحوه درست کردن ترشی زرشک خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این ترشی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

فروشگاه آلنج در صادرات زعفران نامدار و مشهور است.

طرز تهیه ترشی زرشک تازه با تمام نکات مهم

ترشی زرشک از انواع میوه های خوشمزه و ترش است که برای پخت غذاهای مختلف از آن استفاده می شود همچنین به کمک زرشک می توانید لواشک و مربا و ترشی و مارمالاد و آب زرشک را تهیه نمایید.برای جلوگیری از پلاسیده شدن میوه های درون یخچال بهتر است به کمک آن ها ترشی یا مربا تهیه کنید. ترشی آلبالو و ترشی بامیه و ترشی انار و ترشی زرشک از انواع خوشمزه ترین ترشی ها محسوب می شوند و شما می توانید این نوع ترشی ها را به کمک ترفندهای مخصوصی که دارند به راحتی تهیه نمایید.

مواد لازم برا تـرشی زرشـک

سرکه سفید

زرشک تازه

آب

طرز تهیه تـرشی زرشـک تازه

برای تهیه تـرشی زرشـک تازه ابتدا زرشک را به خوبی پاک نمایید و آن را بشویید. زرشک های شسته شده را درون آبکش بریزید و دستمال حوله ای را روی آن ها پهن کنید تا زرشک ها خشک شوند و آب اضافه آن ها گرفته شود.

بیشتر:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

مقداری از زرشک را بدون اینکه پاک نمایید بشویید و کمی آب روی آن بریزید سپس زرشک را روی حرارت کم شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید زرشک ها به مدت ۶۰ دقیقه بجوشند و آب آن ها بیرون آید سپس آب زرشک جوشیده شده را صاف نمایید و به نسبت مساوی آب زرشک جوشیده شده را با سرکه سفید ترکیب نمایید.

به ازای هر لیتر مخلوط آب زرشک و سرکه یک قاشق غذاخوری نمک و دو قاشق غذاخوری شکر به آن بیفزایید سپس ترکیب را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد و حرارت شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط مواد مقدار کمی خنک شوند.

در این مرحله از طرز تهیه تـرشی زرشـک ، زرشک های خشک شده و تمیز را درون ظرف تمیز و درب داری بریزید سپس محلول آب زرشک و سرکه را به آن بیفزایید و درب ظرف را به صورت محکم ببندید. ظرف حاوی ترشی را به صورت برعکس روی سطحی صاف نظیر میز یا کابینت قرار دهید و آن را به مدت ۲۴ ساعت کامل به همین شکل نگه دارید و بعد از مدت زمان شده ظرف را در جای خشک و خنک قرار دهید و بعد از گذشت یک هفته ترشی را سرو کنید.

زعفران صادراتی جزو با کیفیت ترین محصولات آلنج است.

کات طلایی برای تهیه ترشی زرشک

تـرشی زرشـک را می توانید به کمک خوشه های زرشک تهیه نمایید زیرا بدین ترتیب دانه های زرشک سالم تر می مانند و له نمی شوند و ترشی ظاهری زیباتر پیدا می کند.

اگر تمایل دارید تـرشی زرشـک را به کمک خوشه های زرشک تهیه نمایید بهتر است خوشه ها را به همان صورت درون ظرف سرو قرار دهید.

در زمان ریختن دانه های زرشک درون شیشه ترشی باید دقت نمایید زیرا دانه ها حساس هستند و ممکن است به آن ها آسیب وارد شود.

تـرشی زرشـک خوش طعم به جای ترکیب کردن آب زرشک جوشیده و سرکه می توانید فقط از سرکه استفاده نمایید که در این صورت طعم ترشی نیز ترش تر می شود همچنین می توانید به جای استفاده از ترکیب آب جوشیده با سرکه از مخلوط سرکه با آب معمولی استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که محلول سرکه باید خنک شود سپس آن را روی زرشک بریزید.

ترشی را بعد از اینکه جا افتاد درون یخچال نگهداری نمایید.

تـرشی زرشـک خوش طعم

در این مطلب با نحوه درست کردن ترشی زرشک خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این ترشی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

زرشک میوه خوشمزه و ترش پاییزی است که معمولا آن را در کنار انواع غذاهای ایرانی مانند زرشک‌ پلو با مرغ، خورش خلال، قیمه نثار و … دیده‌ایم اما با استفاده از این میوه پرخاصیت خوراکی‌های بی‌نظیر دیگری مانند لواشک زرشک، مربای زرشک، مارمالاد زرشک، دمنوش زرشک، آب زرشک و حتی ترشی زرشک نیز می‌توان تهیه نمود.

با توجه به قرارداشتن در فصل به بازارامدن زرشک تازه، توصیه می‌شود مقداری زرشک قرمز تازه تهیه کنید و یک ترشی زرشک خوش‌رنگ و خوشمزه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

بیشتر:  حرفِ حساب در قاب تصویر

فروشگاه آلنج فروش زعفران قائنات هم جزو خدماتش هست و میتوانید از آن بهره ببرید.

طرز تهیه انواع مرباها مشابه یکدیگر است و در واقع می‌توان با انواع میوه‌ها، ترشیجات خوشمزه و خوش خوراک زیادی تهیه کرد. شاید تنها تفاوت اساسی ترشی زرشک با بقیه ترشی‌ها، حساس بودن دانه‌های زرشک با دیگر میوه‌ها باشد که باید بسیار مراقب بود تا دانه‌های زرشک موقع شستن یا پاک‌کردن آسیب نبینند.

طرز تهیه ی آش زرشک

زرشک یک گیاه بی نظیر از لحاظ طعم و خاصیت است.  زرشک در ایران بیشتر از کشور های دیگر دنیا شناخته شده است. پس در رژیم غذایی خانواده های ایرانی جایگاه ویژه تری نسبت به دیگر کشور های جهان دارد. آش زرشک دارای خواص زرشک است: صفرا بر است، کبد را پاکسازی می کند، پوست را شفاف و صاف می کند، برای گرفتگی رگ های قلب مفید است. اما طرز تهیه ی این آش خوشمزه و خوش رنگ به صورت زیر است.

مواد لازم:

برنج نیم دانه ۳۵۰ گرم

سبزی آش ۱ کیلو گرم

آب زرشک۵ فنجان

لپه۷۵ گرم

پیاز ۲۵۰ گرم

نعنا ۳ قاشق سوپ خوری

گلپر، نمک، فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه ی آش زرشک:

لپه را شسته و از شب قبل شسته و خیس می کنیم برنج را نیز پس از شستن برای چند ساعت خیس می کنیم سبزی آش را که شسته و خرد می کنیم و لپه را می پزیم وقتی نیم پز شد برنج و سبزی را اضافه می کنیم درب ظرف را می گذاریم و با حرارت ملایم می گذاریم بپزد. پیاز را سرخ می کنیم نصف پیاز با نمک و فلفل ،گلپر و آب زرشک را به قابلمه اضافه می کنیم. و می گذاریم کاملا جا بیافتد. سپس سرو می کنیم وبا باقی مانده پیاز و نعنا داغ تزئین می کنیم. نوش جان

برای خرید زعفران از کشاورز در تهیه زرشک پلو میتوانید به فروشگاه آلنج مراجعه کنید.

طرز تهیه ی چای زرشک

در فرهنگ ایران استفاده از چای و دمنوش های گیاهی جایگاه ویژه ای دارد. برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی های خود و لذت بردن از طعمی جدید و بهره بردن ازخواص بی نظیر گیاهان مختلف می توان از انواع مختلف دمنوش در رژیم غذایی خود استفاده کرد . یکی از دمنوش های خوش طعم و پر خاصیت که مورد استقبال اکثر ایرانی هاست دمنوش زرشک است به منظور تهیه ی این نوشیدنی می توان از انواع مختلف زرشک استفاده کرد اما بهترین زرشک مخصوص دمنوش زرشک کوهی و دانه اناری است که آبدار تر هستند و برای تهیه ی آب زرشک نیز استفاده می شود. حدود یک قاشق زرشک برای هر نفر کافی است یک قوری کریستال یا چینی تمیز را برمی داریم و به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری زرشک در آن می ریزیم به ازای هر قاشق یک استکان آب اضافه می کنیم و روی حرارت خیلی کم قرار می‌دهیم پس از رسیدن به نقطه جوش روی بخار کتری حدود پانزده دقیقه قرار می دهیم. دمنوش آماده است می توانید با نبات یا بدون هیچ شیرین کننده ای میل کنید و از خواص بی نظیر زرشک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …