خواص درمانی سنگ فیروزه

سنگ فیروزه بکار برده شده در جواهرات فیروزه از پرکاربرد ترین سنگ های زینتی میان مردم است که طرفداران زیادی در سراسر جهان به خود معطوف کرده است.  استفاده از سنگ  فیروزه برای سلامتی روح و روان بسیار مناسب بوده و از گذشتگان این سنگ با خواص درمانی که از خود به نمایش گذاشته است در ایران شناخته شده بود. مرکز فیروزه ایران در مطلب پیش رو برخی از خواص این سنگ را برای کسب اطلاعات شما عزیزان در مورد خاصیت های درمانی استفاده از فیروزه گرداوری کرده است.

استفاده از فیروزه چه تاثیراتی بر بدن می گذارد؟

تقویت چشم

برای تقویت بینایی و درمان بیماری های چشم، فیروزه را برروی چشم گذاشته و یا به آن بنگرید، همچنین می توانید به از این سنگ برای تهیه سرمه چشم بهره ببرید که این سرمه برای کسانی که از دید کم در شب رنج میبرند بسیار توصیه می شود. همچنین مردمک سفید چشم با استفاده از سرمه فیروزه و استفاده از سنگ فیروزه درمان می شود.

استفاده از سنگ فیروزه جهت رفع در شکم

در قدیم الایام برای برطرف کردن رفع درد شکم، سنگ فیروزه را به صورت پودر به بیمار می خوراندند. گفته می شود استفده از فیروزه نیز در برطرف کردن این موارد تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر:  آیا برای به اجرا گذاشتن مهریه باید از وکیل مهریه کمک گرفت؟

استفاده از فیروزه برای تسکین بیماری های روحی و روانی

افسردگی های روحی و روانی سبب رنجش بسیاری شده است که اثبات شده استفاده از ست فیروزه به صورت روزمره تاثیر زیادی رو روحیه افراد خواهد داشت. این سنگ در برطرف کردن بیماری های عصبی و اضزراب تاثیرات بسیار مثبتی از خود بروز داده است.

استفاده از فیروزه برای درمان کمبود مواد غذایی

در گذشته برای درمان بسیاری از بیماری های سوهاضمه و تغذیه مانند آناروکسی، استفاده از سنگ فیروزه را توصیه میکردند.

تنظیم گردش خون

فیروزه برای اصلاح و تنظیم گردش خون بسیار موثر می باشد. باعث ازیاد جریان خون در پارگی های رباط ها و تاندون ها می شود و به ترمیم بافت های عضلانی کمک می کند، کمبود اکسیژن خون را برطرف می کند و برای مسمومیت های خونی مانند واسترستاثیر بسیار موثر است.

ایجاد شور و نشاط با استفاده از فیروزه

در ایجاد شادی، سنگ فیروزه تاثیرات مثبت بسیار زیادی از خود به نمایش می گذارد تا آنجا که افراد غمگین و ناراحت با استفاده از فیروزه پس از مدتی احساس شادی خوشایندی را خواهند داشت.

استفاده از سنگ فیروزه برای افزایش اعتماد به نفس

گفته می شود به همراه بودن تکه ای سنگ فیروزه اعتماد به نفس را به طوز محصوصی بالا می برد و خرید فیروزه می تواند جرات لازم را برای انجام بسیاری از کارها به ما بدهد.

بیشتر:  عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

حذف نیروی منفی بدن و جلوگیری از دیدن کابوس

استفاده از فیروزه سبب افزایش انرژی های مثبت در بدن می شود و رفته رفته انرژی های منفی بدن را حذف شده و جای خود را به نیروی ناخودآگاه مثبت می دهند. با این کار انسان از شر کابوس های شبانه نیز خلاص شده و احساس آرامش را در خواب تجربه می کند.

درمان بیماری های ریوی و گلو

برای درمان بسیاری از بیماری های گلو توصیه میشود این سگ را روی چاکرای گلو گذاشته شود و مدتی در این حالت بمانید. این کار علاوه بر تاثیر بر بیماری های گلو، سبب تقویت شدن تارهای صوتی و و رفع بسیاری از بیماری های ریه و تنفس می شود.

فیروزه پادزهری برای نیش حشرات

خواص درمانی فیروزه در درمان نیش حشرات نیز اثبات شده است.یگ گرم از این سنگ در شراب برای برطرف کردن نیش مار و هرگونه سم آن بسیار موثر است و برای نیش جانوران موذی دیگر نیم گرم فیروزه کافی می باشد.

بهبود عملکرد کبد

از دیگر خواص درمانی فیروزه در رفع بیماری های کبد مانند کبد چرب بسیار استفاده شده است. بهبود عملکرد کبد و سایر غدد بدن نیز جزو خواصی است که استفاده از فیروزه برای بدن به ارمغان می آورد.

بیشتر:  هنگام خرید فن کویل کانالی باید به چه نکاتی توجه کنید؟

سنگ فیروزه برای کمک به درمان آلودگی های بدن

استفاده از فیروزه برای درمان نواحی از بدن که مورد حمله ویروس ها و باکتری ها قرار گرفته است بسیار کاربرد دارد این نواحی را از آلودگی پاک می کند.

دیگر خواص استفاده از فیروزه بر بدن

  • محرک چاکراهای بدن
  • افزایش آرامش روحی
  • افزایش نیروهای درونی بدن
  • تسکین دردها و بیماری های گوارشی
  • تسکین سردردها و انواع میگرن
  • تسکین دردهای عضلات بدن و استخوان
  • درمان موثر یبوست
  • تسکین باد فتق
  • تسکین درد ریح
  • درمان موثر جنون
  • تسکین در عضوی از بدن
  • درمان صرع
  • تسکین و درمان سنگ کلیه
  • درمان بیماری های طحال

همانطور که گفته شد، فیروزه، علاوه بر زیبایی های چشم نوازی که دارد، خواص درمانی و انرژی بخشی بر بدن می گذارد؛ البته توجه به این مورد که حتما در موقع خرید فیروزه به اصالت و سلامت سنگ دقت کنید و از فروشگاه های معتبر خرید کنید. ما به شما فروشگاه کارما را پیشنهاد می کنیم، چرا که تمامی محصولات فیروزه ای این فروشگاه، از سنگ فیروزه اصیل نیشابور تهیه و ساخته می شود.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …