ترفندهای نگهداری میوه و سبزیجات

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که مواد غذایی تان حتی در یخچال هم خیلی زود فرسوده می شوند. آیا تا به حال به این اندیشه کرده اید که احتمالا اشکال از روش نگهداری شماست؟ اگر می خواهید که میوه ها و سبزیجات تان طول سن بیشتری داشته باشند، به نکاتی که در ادامه مطلب آورده ایم، تمرکزفکر کنید.

خیار را از میوه های دیگر سوا کنید

بسیاری از میوه ها مشابه گوجه فرنگی، موز و هندوانه گاز اتیلن تولید می کنند که بازي کردن نقش مهمی در آمدن میوه ها دارد. خیار میوه ای میباشد که به این گاز احساساتی می باشد، از این رو شما باید آن را در جایی دور از میوه های دیگر نگه دارید. حتی اگر آنها را روی کانتر آشپزخانه آویخته نگه دارید، بهتر از این میباشد که در کشوی یخچال با میوه های دیگر باشد. اگر می خواهید خیار را در مدت دوران بیشتری نگه دارید، حتی می توانید آنها را به مدت چند روز در فریزر قرار دهید.

ترفندهایی برای نگهداری میوه ها, راهنمای نگهداری میوه و سبزیجات

خیار را از میوه های دیگر سوا کنید زیرا زودتر خراب می شوند

سبزیجات را مشابه گلها نگه دارید

شما باید از سبزیجات مشابه گلها نگهداری کنید. اول از همه یادتان باشد که پس از شستشو، قطعا آنها را کاملا خشک کنید. سپس انتهای آنها را کوتاه کنید و آنها را مشابه گل در گلدان آب قرار دهید. اگر شما سبزیجات تان را به این شیوه در یخچال نگهدارید، مدت دوران بیشتری شاداب خواهند ماند. البته ریحون برخلاف دیگر سبزیجات، باید در دمای اتاق نگهداری شود. شما می توانید حتی آب داخل کاسه آنها را هر چند وقت یک بار عوض کنید. با این شیوه سبزیجات تا 2 هفته مقاومت خواهند آورد.

نگهداری میوه و سبزیجات,ترفندهای نگهداری میوه و سبزیجات

برای نگهداری سبزیجات می توانید آن ها را مشابه گل در گلدان آب قرار دهید

بیشتر:  درمان افسردگی با قرآن

کدو را در کنار سیب و گلابی نگذارید

کدو سبز و کدو حلوایی طول سن زیادی دارند اما نباید آنها را با سیب، گلابی و دیگر میوه های رسیده یک جا قرار دهیم زیرا سبب زردی و در عملکرد فرسوده شدن آنها می شود. کدو حلوایی و کدو سبز در دمای بین 50 تا 55 درجه فارنهایت، که پایین تر از دمای منزل اما نه به سردی یخچال میباشد، مقاومت بیشتری دارند. با این روش، شما می توانید کدوهای بزرگ را تا 6 ماه و کدوهای کوچک تر را تا 3 ماه نگهدارید.

نگهداری سبزیجات, روش های نگهداری از سبزیجات

قرار دادن کدو در کنار سیب و گلابی سبب زردی و فرسوده شدن آنها می شود

سبزیجات ریشه ای را در کیسه قرار دهید

سبزیجات ریشه ای مشابه هویج، پیاز، کرفس، چغندر… خواص زیادی دارند، از این رو که مواد مغذی را از خاک جذب می کنند. شما باید آنها را در محیطی تاریک، سرد و مرطوب نگه دارید. شما حتی می توانید آنها را در کاغذ یا نایلون بپیچید تا طول سن بیشتری داشته باشند. اگر آنها را در یخچال قرار دهید، آنها نرم شده و زودتر فرسوده می شوند.

راهنمای نگهداری میوه و سبزیجات, تکنیک های نگهداری از میوه و سبزیجات

سبزیجات ریشه ای را در کیسه یا محیطی تاریک، سرد و مرطوب نگه دارید

توت را نشویید

توت طرفداران زیادی دارد، بدی این میوه آن میباشد که اگر در جای درستی قرار نگیرد، خیلی زود خراب می شود. برای این که بتوانید آنها را در مدت دوران بیشتری نگهداری کنید، چند قانون وجود دارد. اول این که آنها را تا قبل از مصرف نشویید زیرا رطوب سبب پوسیدگی آنها می شود. شما همچنین می توانید با شستشوی توت ها در یک لیوان سرکه و 3 فنجان آب، سن آنها را تا چند روز بیشتر کنید. پس از آب‌کشیدن و قبل از این که آنها را در یخچال قرار دهید، از خشکی آنها اعتماد حاصل کنید. ظرفی که توت ها را در آن قرار می دهید نیز اهمیت زادی دارد. اگر سوراخی برای رد و بدل کردن هوا روی کاسه وجود ندارد، کمی در آن را باز بگذارید.

ترفندهای نگهداری میوه و سبزیجات,ترفندهایی برای نگهداری میوه ها

توت ها را تا قبل از مصرف نشویید

بیشتر:  آشنایی با هنر کچه دوزی

سیب و پرتقال را از هم سوا کنید

احتمالا این موضوع را تا به حال نشنیده باشید اما سیب و پرتقال هم باید در محلی سوا نگهداری شوند. میوه ها گازی به نام اتیلن تولید می کنند که بازي کردن نقش مهمی در آمدن آنها دارد. از آنجا که این گاز می تواند سبب پوسیدگی دیگر میوه ها شود، بهتر میباشد که میوه هایی چون سیب و پرتقال سوا نگهداری شوند. برای پرتقال، بهتر میباشد که شما آنها را در کیسه ای توری قرار دهید تا هوا جریان داشته باشد. کیسه های پلاستیکی فرایند پوسیدگی آنها را تندی می بخشند.

نکته های نگهداری از میوه ها, نگهداری سبزیجات

بهتر میباشد که میوه هایی چون سیب و پرتقال سوا نگهداری شوند

موزها را از هم سوا کنید

بیشتر:  از بین بردن بوی دوده و دود از لباس، فرش و لوازم داخلی

بدی موز این میباشد که همه آنها به طور همزمان می رسند اما برای این مورد هم راه حلی وجود دارد. بهتر میباشد که ابتدا آنها را از هم سوا کنید. سپس برخی از موزها را روی کابینت بگذارید و باقی را در یخچال نگه دارید تا دیرتر برسند. شما حتی می توانید موزهای رسیده و کمی پلاسیده شده تان را برای درست کردن زیبا استفاده کنید.

روش های نگهداری از سبزیجات,اصول و نحوه نگهداری از میوه ها و سبزیجات

بهتر میباشد که ابتدا موزها را از هم سوا کنید

پیاز و سیب زمینی را یک جا نگذارید

اگر پیاز و سیب زمینی را در یک جا قرار دهید، پیازها سبب پلاسیدگی سیب زمینی ها می شوند. بهتر میباشد که آنها را به طور جداگانه در سبدی رو باز و در محیطی سرد و تاریک قرار دهید. اگر آنها در معرض نم قرار گیرند، نرم شده و زودتر خراب می شوند. بهترین همسایه برای پیاز، سیر میباشد. آنها می توانند در کنار هم قرار گیرند، بدون این که آسیبی به هم برسانند.

اصول و نحوه نگهداری از میوه ها و سبزیجات,ترفندهای نگهداری میوه و سبزیجات

قرار دادن پیاز و سیب زمینی در یک جا، پیازها سبب پلاسیدگی سیب زمینی ها می شوند

گوجه فرنگی از یخچال بیزار میباشد

گوجه فرنگی از یخچال بیزار میباشد، احتمالا هم یخچال از گوجه فرنگی بیزار میباشد، در هر صورت، اگر شما می خواهید که گوجه فرنگی هایتان سن بیشتری داشته باشند، آنها را در محیط منزل، روی کانتر آشپزخانه، قرار دهید. گوجه فرنگی در یخچال بیشتر از 3 روز مقاومت نخواهد داشت.

شیوه نگهداری از میوه ها و سبزیجات,نگهداری میوه و سبزیجات

گوجه فرنگی در یخچال بیشتر از 3 روز مقاومت نخواهد داشت

منبع : bartarinha.ir

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود آمدن …