انواع بیمه عمر مختلط را بهتر بشناسید

با توجه به نیاز های اقتصادی ،جسمی و اجتماعی، انسانها به دنبال راه هایی برای تامین این نیازها هستند؛ شرکت های بیمه با گرفتن مبلغی نسبتا کم و خدمات قابل توجه  رفع دغدغه مردم را پیگیری می کنند.

شرکت های بیمه با ارائه طرح های متفاوت و ایجاد به دنبال تامین این امر و ایجاد ثبات مالی برای مردم برآمدند تا در مواقع  لزوم به فرد بیمه شونده و ذی النفعان آن کمک کنند .

بیمه نامه ها انواع گوناگون و مختلفی دارند که کاربرد آنها کاملا با هم متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم بیمه عمر مختلط و انواع آن را به شکلی کلی و ساده تر توضیح دهیم.

بیمه عمر مختلط چیست ؟

فرد مبلغی را سپرده گذاری می کند و ماهیانه یا سه ماه یک بار و یا سالانه حق بیمه پرداخت می کند.  بهترین روش استفاده از این بیمه سالانه است ولی برخی فقها این بیمه را وبا می دانند و این امر منجر به ممنوعیت این بیمه نامه شده است و شرکت هایی از جمله آسیا در حال ارائه خدمات پس از فروش از جمله اعطای وام به دارندگان این بیمه نامه هستند. بیمه بازنشستگی توکو امتیازات ویژه ای دارد.

به طور کل طرح بیمه عمر مختلط به این صورت است که فرد در صورت زنده بودن مبلغی که به صورت پس انداز جمع آوری شده و یا از سرمایه ای که از قبل بین فرد و شرکت بیمه تعیین شده را بعد از پایان قراراداد تحویل می گیرد.

در این نوع بیمه سرمایه مشخص شده بعد از پایان تاریخ قرارداد بیمه نامه به فرد بیمه شده چه زنده و چه فوت شده پرداخت می شود.اگر قبل از تاریخ اتمام قرارداد فرد فوت شود پروسه دریافت حق بیمه هم قطع می شود.این بیمه بیشتر جنبه پس انداز دارد و در صورت نبود خسارت به فرد، بیمه حتما مبلغی را به شما می پردازد.حداقل سن تهیه این بیمه از پانزده سالگی تا حداکثر هشتاد سالگی است.

به طور خلاصه بیمه عمر مختلط قرارداد بیمه ای است که در آن بیمه گر تعهد می کند در ازای پرداخت حق بیمه در صورت فوت بیمه شده در مدت بیمه و یا زنده بودن وی در پایان مدت بیمه، مبلغ بیمه را به ذینفع مندرج در بیمه نامه یا خود فرد پرداخت کند.

کمک میکند پس انداز داشته باشید .

پوشش بیمه ای داشته باشید.

بتوانید بدون دغدغه  با سود کم وام دریافت کنید.

معاف از مالیات می شوید وحتی پول پرداختی هم بدون مالیات است . خرید بیمه زندگی نوعی آینده نگری به حساب می آید.

بیمه عمر کارمندان، نمونه ای از بیمه عمر به شرط فوت

بیشتر:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

بیمه عمر به شرط فوت توسط کارفرما برای کارمندان صادر می شود و از حقوق ماهیانه کارمند حق بیمه کسر می شود. این بیمه به این صورت است که فرد را تحت پوشش قرار می دهد یعنی  اگر فرد به هر علتی فوت شود سرمایه قابل توجه ای به بازماندگان شخص پرداخت می شود و همچنین در نبود فرد از نظر مالی از خانواده آن فرد حمایت می شود. و همچنین در طول مدت حیات شخص بیمه شده از پوشش هایی مثل نقص عضو و از کار افتادگی و بیماری های خاص و همچنین هزینه های پزشکی و غیره برخوردار است . بیمه عمر به شرط فوت جنبه  سرمایه گذاری و بازنشستگی دارد و در پایان قرارداد شخص میتواند از سود و سرمایه خود استفاده کند.

پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه در بیمه عمر به شرط فوت چگونه است؟

اگر فرد بیمه شده بر اثر حادثه دچار هزینه های پزشکی اعم از ویزیت، دارو، عکس برداری،  فیزیوتراپی، گچ گرفتن و غیره شود فاکتورهای درمان را به شرکت بیمه تحوبل داده و طبق بیمه نامه، مبلغی به او پرداخت می شود. خرید بیمه عمر بهترین هدیه ای است که میتوانید به خودتان بدهید

بیمه عمر به شرط فوت محدودیتی در خصوص یک یا چند بیمارستان و خصوصی یا دولتی بودن مرکز درمانی ندارد.

این پوشش از سن دوازده سالگی برای فرد برقرار است .

مبلغ هزینه پزشکی که توسط شرکت بیمه پرداخت می شود به صورت سالانه چهل میلیون تومان و متناسب با حق بیمه پرداختی و میزان سرمایه فوت بیمه نامه بستگی دارد. یعنی هرچقدر حق بیمه پرداختی بالاتر باشد و ضریب بالاتر انتخاب شود  پوشش هزینه  پزشکی بیشتر میشود.

 پوشش از کار افتادگی در بیمه عمر به شرط فوت چگونه است؟

این پوشش برای سرپرستان خانوار بسیار حیاتی و ارزشمند است.

وقتی سرپرست خانوار از کار افتاده می شود یعنی خانواده منبع درآمد و پشتوانه مالی و اقتصادی خود را از دست میدهد و زیر فشار مالی قرار میگیرد.

بیمه عمر تا سقف شصت میلیون تومان غرامت از کار افتادگی پرداخت می کند و فرد از کار افتاده تا پایان قرارداد از پرداخت حق بیمه معاف میشود.

این پوشش به شرط اشتغال از پانزده تا شصت سالگی برای فرد برقرار است

موارد تحت پوشش بیمه زندگی خاور میانه

بیمه ارزان زندگی خاورمیانه جزء شرکت های ارائه دهنده بیمه عمر به حساب می آیند و شما می توانید علاوه بر استفاده از مزایایی که در زمینه بیمه عمر ارائه می دهند، نوعی سرمایه گذاری هم برای آینده خود در نظر گرفته باشید. پس این نکته اهمیت زیادی دارد تا شما با انواع خدماتی که شرکت  بیمه خاور میانه ارائه می دهد آشنایی کامل داشته باشید، تا با اطمینان بتوانید خرید و سرمایه گذاری موثری انجام دهید. در حالت کلی تا زمانی که بیمه گذار  با این بیمه قرارداد داشته باشد می تواند از مزایای آن بهره کافی را ببرد.

بیشتر:  معرفی انواع شال

انواع پوشش های بیمه زندگی خاورمیانه

پوشش سرمایه ای فوت عادی

اگر شما تحت پوشش بیمه زندگی خاورمیانه باشید، در طول مدت قرارداد با این بیمه، اگر بنا به هر دلیلی، فوت کنید؛ افراد ذینفع شما از سرمایه ای که شما در این شرکت قرار داده اید، بهره مند خواهند شد. بنابراین پس از فوت، سرمایه گذاری شما محفوظ خواهد بود.

پوشش بیمه در هنگام رخداد حادثه

اگر فرد بیمه گذار، جان خود را بر اثر حادثه ای مانند تصادف از دست بدهد؛ علاوه بر اینکه ذی نفعان می توانند از سرمایه گذاری فرد فوت شده استفاده کنند، شرکت مبلغی را به عنوان سرمایه فوت نیز پرداخت می کند. این مبلغ به این دلیل که فوت ناشی از حادثه بوده، تا 3 برابر فوت عادی آن فرد نیز خواهد بود.

مزایا و شرایط بیمه عمر آسیا

برخورداری از معافیت مالیاتی طبق قانون مالیات های مستقیم

دریافت وام یا امکان برداشت از محل اندوخته بیمه نامه

مشخص کردن ذی نفع قرارداد بیمه

انعطاف پذیری در انتخاب میزان حق بیمه و سرمایه

ضمانت نامه

سرمایه گذاری مطمئن و سودآور و حمایت وتامین آینده خانواده

برخورداری هم زمان از مزایا بیمه ای پس اندازی

امکان تعدیل سنواتی حق بیمه و سرمایه فوت وسایر پوشش های تکمیلی

خیر. درست است که طبق قانون سال ۸۶، بیمه کارگران ساختمانی، بیمه اجباری محسوب می‌شود اما بیمه بیکاری شامل این بیمه‌شدگان نمی‌شود. بیمه کارگران ساختمانی، ساز و کار تقریبا مشابهی با بیمه خویش فرما دارد. به این ترتیب این افراد در زمان از دست دادن غیرارادی شغلشان نمی‌توانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند. کارگران ساختمانی به‌علت نوسانات کاری زیاد، موقتی بودن شغلشان و همچنین پرداخت حق بیمه توسط خود فرد بیمه شده (نه کارفرما) مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند.

 به این ترتیب کارگران ساختمانی که این بیمه‌نامه را خریداری کرده‌اند ۳ درصد حق بیمه مربوط به بیمه بیکاری را پرداخت نمی‌کنند.

معمولا جوانانی که برای اولین بار وارد دانشگاه می‌شوند ۱۸ تا ۲۱ سال دارند. حال اگر این افراد به خریداری بیمه دانشجویی تامین اجتماعی اقدام نمایند و تا پایان تحصیل حق بیمه را پرداخت کنند، ۳۰ سال دیگر یعنی در حدود سن ۵۰ سالگی بازنشسته می‌شوند.

 

همانطور که می‌دانید بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و می‌توانند از خدمات بیمه بیکاری، خدمات بهداشتی و درمانی و… نیز بهره‌مند شوند.

بیشتر:  حقایقی که درمورد شورت زنانه مخصوص پریودی نمیدانید!

اما اگر دانشجویی از مزایای این بیمه‌نامه مطلع نباشد و پس از ورود به بازار کار تصمیم بعد خریداری بیمه تامین اجتماعی کند، عملا ۶_۷ سال را از دست داده و در سنین ۵۷ تا ۶۰ سالگی بازنشسته می‌شود. در حالی که می‌توانست این سال‌ها را به سابقه بازنشستگی خود تبدیل کند.

به این ترتیب می‌توان از مهم‌ترین ضرورت‌های خریداری بیمه دانشجویی تامین اجتماعی، بهره‌مندی از حقوق بازنشستگی در سال‌های ابتدایی میانسالی اشاره کرد. زمانی که فرد برای اداره خانواده، تامین امکاناتی مثل خانه، ماشین و هزینه‌های تحصیل برای فرزندان به یک پشتوانه مالی نیاز دارد.

مبلغ حق بیمه دانشجویی تامین اجتماعی چقدر است؟

حق بیمه دانشجویی تامین اجتماعی مانند بیمه مشاغل آزاد، دارای نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی می‌باشد که دو درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود. با توجه به مزایا و پوشش‌های بیمه‌ای مثل بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری و… حق بیمه‌های پرداختی میزان متفاوتی دارد‌

همانطور که پیش از این اشاره کردیم بیمه دانشجویی تامین اجتماعی نیز مانند دیگر انواع بیمه‌های تامین اجتماعی در سابقه بازنشستگی افراد لحاظ می‌شود و فرد می‌تواند در زمانی که تحت پوشش این بیمه نامه قرار دارد و از شرایط لازم نیز برخوردار است از حق بیمه بیکاری استفاده کند.

از مهم‌ترین شروط برخورداری از بیمه بیکاری تامین اجتماعی، برکنار شدن از کار به صورت غیر‌ارادی می‌باشد. حق بیمه بیکاری که معادل حداقل حقوق پایه ماهانه به مدت ۶ تا ۴۸ ماه است به فرد پرداخت می‌شود. اما زمانی که او مجدد کاری را آغاز کرد این مستمری‌ متوقف خواهد شد.

میزان پوشش بیمه تکمیلی زایمان

همانطور که در بالا اشاره شد، بیمه تکمیلی دارای سه دسته کلی بیمه تکمیلی انفرادی، گروهی و خانواده است. هر یک از طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند.

میزان پوشش زایمان بیمه تکمیلی حداقل یک میلیون تومان و حداکثر پنج میلیون تومان است. میزان پوشش زایمان بیمه‌های تکمیلی شرکت بیمه‌های مختلف، بین این حداقل و حداکثر پوشش زایمان متغیر و متفاوت است.

هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری در چه بیمه‌ای قابل جبران است؟

هزینه‌های نازایی و ناباروری در هیچ بیمه‌ای قابل جبران نیست و شامل پوشش زایمان در بیمه تکمیلی نمی‌شود. شما با داشتن بیمه تکمیلی فقط تحت پوشش خدمات مربوط به زایمان قرار می‌گیرید و شرکت بیمه هزینه‌های زایمان شما را پرداخت می‌کند نه خدمات مربوط به درمان نازایی.

شما می‌توانید برای جبران هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری از بیمه‌ای تحت عنوان بیمه تولد استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

به چه نکاتی در سفارش پروتز پا و پای مصنوعی باید توجه کرد؟

پروتز پا می تواند به افرادی که دچار عارضه قطع پا هستند کمک کند تا …