آموزش محاسبه ی محیط دایره

[ad_1]

نحوه ی محاسبه ی محیط دایره, بدست آوردن محیط دایره

فرمول محیط دایره و محاسبه ی محیط دایره

محاسبه ی محیط دایره

فرمول بدست آوردن محیط دایره مساوی می باشد با حاصلضرب قطر در رقم پی می باشد. اما شما می توانید با داشتن شعاع محیط دایره را محاسبه کنید.

دایره از اشکال هندسی اصلی می باشد، که برای هر کسی پیش می آید که بخواهد محیط و یا مساحت آن را بدست آورد. به اندازه ی دور تا دور هر شکل، محیط می گویند.

نحوه محاسبه محیط دایره :

برای محاسبه ی محیط دایره اندازه ی قطر دایره را داشته باشید. اگر به شما اندازه ی شعاع دایره دادند و محیط را خواستند. همانطور که همه می دانید قطر 2 مساوی شعاع می باشد، باید اندازه ی شعاع را 2 مساوی کنید و با رقم π ضرب کنید.

بیشتر:  آشنایی با رشته علوم تغذیه از کنکور تا بازار کار

رقم π حدودا 3/14 می باشد.

اغلب اوقات قطر دایره را با حرف d نشان می دهند و شعاع را به حرف r و محیط را با حرف c که با این وجود می توان از فرمول زیر برای بدست آوردن محیط استفاده کرد.

1) c= d × π

2) c= (2×r)× π

محیط دایره = رقم π × قطر دایره

محیط دایره,محاسبه ی محیط دایره

روش های بدست آوردن محیط دایره

اگر مساله ای پیچیده تر به شما دادند و محیط را از ما خواستند به این صورت که بخواهید زمینی به شکل دایره با شعاع 4 متر را حصار بکشید. اما این حصار را در با دوری ی 1 متر بیشتر می کشید به چند متر حصار نیاز دارید.

بیشتر:  کدام حیوان بیشترین طول عمر را دارد؟

4+1=5  شعاع

5×2=10  قطر

3/14×10=31/4  محیط دایره که مساوی می باشد با مقدار حصاری که لازم دارید.

حدودا به 31/4 متر حصار نیاز دارید.

بدست آوردن قطر دایره از روی محیط دایره

بعضی مواقع محیط دایره را می دهند و از شما می خواهند که قطر و یا شعاع دایره را بدست آورید که می توانید از راه حلی که در تصویر زیر آمده می باشد استفاده کنید. که قطر بدست می آید و تقسیم بر 2 کنید و شعاع بدست می آید. به این صورت می باشد که اندازه ی محیط را بر 3/14 که همان رقم پی (π) می باشد تقسیم کنید اندازه ی قطر بدست می آید. برای بدست آوردن شعاع اندازه ی قطر را تقسیم بر 2 کنید.

فرمول محیط دایره, آشنایی با فرمول محیط دایره

فرمول بدست آوردن قطر از روی محیط دایره

بیشتر:  آشنایی بیشتر با عروس هلندی یا کوکاتیل

محاسبه محیط نیم دایره

نیم دایره از یک منحنی و یک خط صاف که قطر  می باشد، تشکیل می‌شود. برای محاسبه محیط نیم دایره، به فرمول دیگری نیاز داریم. محیط نیم دایره نصف محیط دایره به افزایش‌ یک قطر می باشد؛ بنابراین تنها کافی می باشد محیط دایره کامل را تقسیم بر دو و با قطر جمع کنید، فرمول نهایی به صورت زیر می باشد:

C= ½ (π x d) + d

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

شرایط نگهداری و پرورش درخت پالونیا

درخت پالونیا معرفی درخت پالونیا درخت پالونیا یکی از زیباترین درختان در هنگام گلدهی می …